Jump to content

Påbud om bruk av vest i båt under 8 meter, meningsmåling.

aileenll

188 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Ledende spørsmål i pollen synes jeg. Velger og avstå fra og besvare den da det mangler noen viktige alternativer. Min mening er at dette påbudet er symbolpolitikk, som sagt mange ganger før så er det mange faktorer som er med i en vurdering av vest bruk. Påbudet bør fjernes i sin helhet. ikke også gjelde de over 8 meter.

Finner ikke alternativer som passer min mening om saken, men kan si følgende:

Bruker alltid vest i hurtiggående båt, ikke i 4knop i snekka i solsteiken,da skal det være dårlig vær.

Ønsker selv råderett over dette.

Båter over 8m er ikke tryggere. Disse kan også synke/torpedert av hurtiggående båter.

Mitt ønske om en bedring av sikkerhet på sjøen er at det kjøres mere kampanjer om sjøvett i media. Belyse konsekvenser av dårlige valg.

Finner ikke alternativer som passer min mening om saken, men kan si følgende:

Bruker alltid vest i hurtiggående båt, ikke i 4knop i snekka i solsteiken,da skal det være dårlig vær.

Ønsker selv råderett over dette.

Båter over 8m er ikke tryggere. Disse kan også synke/torpedert av hurtiggående båter.

Mitt ønske om en bedring av sikkerhet på sjøen er at det kjøres mere kampanjer om sjøvett i media. Belyse konsekvenser av dårlige valg.

Helt enig! :-)

Gjør som folk flest - BRUK VEST !

Guest Avmønstret#

Svaralternativene i første spørsmål er så tullete at jeg ikke helt klarer å ta dette seriøst.

Du bør uansett ikke ta en poll på et forum veldig seriøst. Ta det som en morro sak for å lodde stemninga til de som faktisk deltar i pollen, ikke noe mer. 

Så du har helt riktig innstilling til pollen, og også tilsvarende for poller på diverse nettsider, nettaviser osv. Det er kun for å lodde stemninga til de som tar seg bryet å bruke pollen, sier egentlig lite om noe annet enn akkurat det. 

Har stemt som best jeg kan.

Bruker oftest vest, for å gå foran som et godt eksempel - men når det er naturlig å bare bruke badetøy, så brukes ikke vest.

Det er legitimt at staten begrenser den personlige frihet av og til, men i denne saken er det ikke gode nok grunner.

Jeg frykter ikke politikontroll, da båten er stor.

Redigert av tobixen (see edit history)

Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...