kjetillunde Startet 5.April.2015 Del på Facebook Startet 5.April.2015 Er det mulig å koke og spise pyntekrabbe? Noen som har prøvd? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 5.April.2015 Del på Facebook Svart 5.April.2015 Har aldri prøvd det, men den kan det vel ikke være noe mat i. Bein og klør er jo tynne som strikkepinner, og det skallet kan det vel ikke være mulig å få noe ut av. Men det er sikkert ikke giftig Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Hakkannen Svart 5.April.2015 Del på Facebook Svart 5.April.2015 Har ikke spist pyntekrabbe, men har kokt kraft på dem til supper og lignende. Smakte godt og lever i beste velgående enda, men hørte i ettertid at noen krabber kan være giftige, avhengig av om de har spist giftige alger eller ikke. Sikkert greit å sjekke godt opp i før du eventuelt prøver! Sitér dette innlegget Link to post
Vanntett Svart 5.April.2015 Del på Facebook Svart 5.April.2015 (redigert) Har gjort det noen ganger. Ikke akkurat noe å bli mett av.. Har kun spist ben og klør. Hvis du finner mat i skallet så kan det sikkert spises, men regner med at de også har pave som må fjernes først. Det med giftige alger er noe man skal følge med på når man spiser taskekrabber, og sikkert strandkrabber også. Det har vel bare vært advart mot dette en gang for ca.10 år siden ettersom jeg kan huske, og det var vel bare innmaten i krabbene som kunne være giftig, ikke hvitt kjøtt. Edit: Oops. Jeg har spist strandkrabber, ikke pyntekrabbe. Trodde det var det samme. Redigert 5.April.2015 av Vanntett (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
kjetillunde Svart 5.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.April.2015 Hvor kan man sjekke om giftige alger? Er det det samme som blåskjellvarsel? Gjelder dette også for pyntekrabbe? Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 5.April.2015 Del på Facebook Svart 5.April.2015 En bekjent har spist pyntekrabbe, vi kaller den trollkrabbe, dette var en stor en, bein og klør ble spist. Smaken lignet på kongekrabbe. Sitér dette innlegget Link to post
FM 8-12 Svart 5.April.2015 Del på Facebook Svart 5.April.2015 Pyntekrabbe pg trollkrabbe er to forskjellige krabber Sitér dette innlegget Link to post
kjetillunde Svart 6.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.April.2015 Jeg tenker på pyntekrabbe Sitér dette innlegget Link to post
BØstrøm Svart 6.April.2015 Del på Facebook Svart 6.April.2015 Denne har jeg alltid kalt trollkrabbe. Er det feil? Sitér dette innlegget Link to post
FM 8-12 Svart 6.April.2015 Del på Facebook Svart 6.April.2015 http://www.fiskersiden.no/forum/index.php/topic/32686-dhml-mars-08-sportsfiske-dott-nu-er-tilbake/page-2 diskutert litt her for de som er interessert Sitér dette innlegget Link to post
BØstrøm Svart 6.April.2015 Del på Facebook Svart 6.April.2015 Da lærte jeg jammen noe idag også"........... Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 6.April.2015 Del på Facebook Svart 6.April.2015 Krabben på bildet har vi alltid kalt trollkrabbe. Det var en slik som ble spist. Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 6.April.2015 Del på Facebook Svart 6.April.2015 Trollkrabbe er godt ( det hvite kjøttet) Pyntekrabbe har jeg aldri smakt, har ikke planer om det heller. De er jo små og uvisselige. Går over rekka igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.