eMTea Startet 6.April.2015 Del på Facebook Startet 6.April.2015 Hei! Jeg ser at det er litt slakk/dødgang på rattet i båten min. Og lurer på hvor det er vanligst at ting blir utslitt? Når det begynner å gå fort 54-55knop, så må jeg avbryte, for jeg klarer ikke lenger holde båten stabil i denne farta. Sitér dette innlegget Prosjekt: Hydrolift F-23 by eMTea Link to post
Holmedal Svart 6.April.2015 Del på Facebook Svart 6.April.2015 Standard på mercruiser er wire fra styreposisjon og bak til transom, der går den over til hydraulisk sylinder med pumpe på motor. Det er vanlig at det blir slakk i styresnekken over tid. Det beste her er å bygge om til hydraulisk hele veien. Sitér dette innlegget Link to post
eMTea Svart 6.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.April.2015 Har såvidt kikke på dette med fullhydraulisk, men bytter man vekk servo enheten også da? Eller er det kun teleflex kabelen som utgår? Sitér dette innlegget Prosjekt: Hydrolift F-23 by eMTea Link to post
Chris284 Svart 7.April.2015 Del på Facebook Svart 7.April.2015 Probleemet er oftest styrebolt og gimbalring som er tæret. Da blir det slakk i styringen. Du må ta opp båten og kjenne på drevet, kan du bevege det sideveis, er det styrebolt som må byttes. Det er en del arbeid med dette om du skal gjøre det ordentlig. Eller du kan søke her på problemet, det er beskrevet en metode til å kappe hull og bytte utenfra. Er det slakk i wiren, er det mulig å stramme inn dette. Men det er ikke vanlig problem der. Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
eMTea Svart 7.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.April.2015 Er styrebolt tilgjengelig der? Sitér dette innlegget Prosjekt: Hydrolift F-23 by eMTea Link to post
Chris284 Svart 7.April.2015 Del på Facebook Svart 7.April.2015 Er helt øverst inne under de to øverste boltene. Er festet til hydraulikk stempelet med en arm på ca 15 cm, styrebolten går ned til gimbal ring, den som beveger transom. Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
eMTea Svart 7.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.April.2015 Tror jeg må se en sprengskisse ;) er ikke godt kjent der ;) Sitér dette innlegget Prosjekt: Hydrolift F-23 by eMTea Link to post
doctordre Svart 7.April.2015 Del på Facebook Svart 7.April.2015 Could be some backlash from wear at the red circles. But it needs 2 people to check. Sitér dette innlegget Link to post
Stormway F-23 Svart 21.Juni.2018 Del på Facebook Svart 21.Juni.2018 eMTea skrev On 6.4.2015 at 23.22: Hei! Jeg ser at det er litt slakk/dødgang på rattet i båten min. Og lurer på hvor det er vanligst at ting blir utslitt? Når det begynner å gå fort 54-55knop, så må jeg avbryte, for jeg klarer ikke lenger holde båten stabil i denne farta. Hei eMTea! ?? hva gjorde du her sånn, hvilken løsning gikk du for? ☺️ Har en Stormway F-23 med akuratt samme problem. Jævlig slitsomt med dødgang i høy hastighet ?? mvh Edvart Sitér dette innlegget Link to post
riskyrasmussen Svart 3.Juni.2019 Del på Facebook Svart 3.Juni.2019 Jeg er Stormway F-23 skrev On 21.6.2018 at 12.43: Hei eMTea! ?? hva gjorde du her sånn, hvilken løsning gikk du for? ☺️ Har en Stormway F-23 med akuratt samme problem. Jævlig slitsomt med dødgang i høy hastighet ?? mvh Edvart jeg er også spent på den :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.