All In Startet 6.April.2015 Del på Facebook Startet 6.April.2015 Jeg skal ha en Brig 330 på vannet, og skal stoffe den. Men skal jeg stoffe patongene der de er i berøring med vann også? Spesialstoff?Når jeg tok den opp i høst, var det groer på patongene, så jeg antar jo at disse må behandles også. Kommentar fra moderator: Mhp gjenfinning ved søk er tittel redigert, patong endret til pontong. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 6.April.2015 Del på Facebook Svart 6.April.2015 Mange som velger å ikke gjøre dette. Er potongene i vannet når du er i plan? Hvis nei, så ville jeg latt være. Ta deg et bad med børste i blandt og dra det av. Sitér dette innlegget Link to post
Regina III Svart 7.April.2015 Del på Facebook Svart 7.April.2015 Jeg hadde følelsen av at rur og groe satt vanvittig fast på pontongene. Jeg begynte å stoffe de delene av pontongene som lå i vannet med samme bunnstoff som på skroget. Ingen mer groe, bedre fart og ingen klage fra pontongene for at de hadde fått bunnstoff på seg. De var bare fornøyde! Sitér dette innlegget Link to post
Otto R Svart 7.April.2015 Del på Facebook Svart 7.April.2015 Jeg har en Brig 310 . Jeg har bunnsmurt område som er i vannet, det har fungert uten problemer for meg. Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 7.April.2015 Del på Facebook Svart 7.April.2015 Jeg har ikke bunnstoff på min (Maritim-)jolle. I løpet av drøye tre uker på vannet i fjor fikk jeg noe rur på pontongene. Etter en uke på dekk var det enkelt å skrape av ruren, som hadde tørket ut og ikke hadde rukket å få skikkelig feste på det myke underlaget. Hvis båten skal ligge på vannet hele sommeren ville jeg stoffet. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
All In Svart 7.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.April.2015 Da blir det stoffing. Jolla blir liggende på vannet. trawleren er solgt, og da får jolla duge til vi finner nytt objekt Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 8.April.2015 Del på Facebook Svart 8.April.2015 Det finnes bunnstoff som er lagd for pontonger. Mener de selger det på maritim. Vet ikke nøyaktig forskjellen, men man kan vil gjette at den er mer elastisk for å ikke sprekke ved bevegelser. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 28.August.2017 Del på Facebook Svart 28.August.2017 Etter å ha hatt jolla i vannet i 3-4 uker så den slik ut da jeg tok opp i helgen litt rur på pontonger / skrog også er det bra erfaringer å stoffe pontonger med vanlig bunnstoff? Tenker å kjøpe på Biltema Sitér dette innlegget Link to post
Bigmac Svart 28.August.2017 Del på Facebook Svart 28.August.2017 Bruker Jotun non-stop hvit farge, antifouling. Ett strøk skal holde 2 sesonger, og det gjør det så vidt. Gror litt for det, men rur er lettere å få av. Har svært lite "sjøgress" ift andre RIBer som ikke bunnstoffer i samme området. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 28.August.2017 Del på Facebook Svart 28.August.2017 På min RIB bruker jeg det bunnstoffet de selger på Maritim beregnet på gummibåt/RIBer. Bruker vanlig mykt bunnstoff på glassfiberskroget og spesialstoffet på den delen av pontongene som er i vannet. Første året lot jeg de være ubehandlet, og hadde et svare strev med syrevask osv for å bli kvitt groingen. Etter at jeg begynte å stoffe er det hele mye bedre. Svært lite groing. Siden jeg har lite pontong i vannet når båten ligger stille, er boksen svært drøy. Tror jeg er på tredje sesongen i år på samme boksen, og den holder nok en sesong eller to til. Er litt gummi-aktig, og lukter huggorm. Skulle man gå etter lukta alene vil jeg si det lukter "effektivt"... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.