AndersReve Startet 12.April.2015 Del på Facebook Startet 12.April.2015 Har satt øynene mine på denne båten: http://www.finn.no/57557617 Grunnene til det er mange, men jeg ønsker altså ikke tips om å kjøpe en annen båt. Hverken båteier eller jeg vet hva slags båt dette er. Derfor lurer jeg på om noen av alle dere kompetente mennesker der ute vil anslå hva slags motor, hvor mye jeg må ut med for den, hvor mye arbeid det er å sette den i, hva slags andre ting som mest sannsynlig må tenkes på som henger sammen med motoren osv osv. Jeg er over gjennomsnittet handy, og har skrudd mye moped og litt bil gjennom oppveksten. Båtmotor har jeg derimot aldri skrudd, og ikke har jeg tilgang til noe verksted med lift eller lignende, det må kunne gjøres enten i eget gårdsrom eller på båtplassen. Er jeg gal? Eller er det ikke noe problem? Midt i mellom? Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 12.April.2015 Del på Facebook Svart 12.April.2015 Uten og si noe m arbeidsmengde vil jeg tro at en dieselmotor på rundt 40 hk kan være passende Sitér dette innlegget Link to post
Mons Olav Svart 12.April.2015 Del på Facebook Svart 12.April.2015 Hei det er ikke umulig å få dette til.Jeg ville ha kjøpt en to eller helst tresylindret motor på Finn.no og satt i.Finns ganske ofte til 10-15 tusen.motoren må monteres slik att båtens aksling er på linje med motorens gear så nøye målearbeid er påkrevd her.Jo bedre plass jo lettere er jobben.Lykke til. Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
index Svart 12.April.2015 Del på Facebook Svart 12.April.2015 Noe midt i mellom. Motor og div monterinsdeler etc koster alltid en del, og dette er en båt som uansett ikke vil ha stor verdi etter motorinstallasjon Så spørsmålet er om du skal legge mye penger og arbeid i denne eller om du skal kjøpe en dyrere, operativ båt. Enkle, eldre snekker er billige for tiden... Gamle livbåter har heller ikke all verdens sjøegenskaper, de er kun laget for å holde mange mennesker flytende en begrenset tid. Stikkord er lav fart og mye rulling pga rimelig rundt skrog uten kjøl. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
bliss X Svart 12.April.2015 Del på Facebook Svart 12.April.2015 Det var veldig sparsomt med opplysninger her. Hva slags motor har sittet i båten tidligere? Hva med gear osv? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.