Jump to content

Loppe/frimarked for maritime duppeditter på Østlandet?

EiSvIn

Recommended Posts

Ettersom tiden har gått har man klart å samle seg en ganske god mengde med maritime duppeditter man egentlig ikke trenger, disse tingene tar opp mye plass og det er sikkert mange andre som kunne hatt glede av dem. Finn.no orker jeg ikke for småting. Men tanken slo meg om det finnes et maritimt frimarked et eller annet sted på østlandet? Et sånnt sted hvor man bare setter opp et bord, og presenterer "godsakene" alá Ekeberg - men kun for maritime ting? Finnes dette noe sted? Eller hva med kanskje å lage et "Baatplassenmarked"? Jeg regner vel med at jeg ikke er den eneste som har pådratt meg en masse duppeditter..

det har vært noen slike initiativer her tidligere, her f.eks fra 2009. Vet ikke hvor stor suksess det ble?. Nytt nå er også at Finn-toget har blitt gratis. Men poenget her er vel uansett å være på marked, ha det gøy og kanskje lokke noen til å kjøpe noe man aldri ellers ville fått dem til å kjøpe :-)

Framtia på AIS

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Kjøpe sider på facebook funker bra, mange Båtsalg sider der

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Poenget med et market er at da slipper jeg å fotografere og sortere, da er det bare å lempe med seg en pappeske eller to. Selge dem, og tusle til naboboden for å kjøpe noe som jeg kanskje trenger mer. Jeg vet også at det kan legges ut både på finn og her på baatplassen. Holmens bryggemarked virker jo mer rettet mot komersielle aktører, og ikke mot dingsene mine.

Men tanken slo meg om det finnes et maritimt frimarked et eller annet sted på østlandet? Et sånnt sted hvor man bare setter opp et bord, og presenterer "godsakene" alá Ekeberg - men kun for maritime ting? Finnes dette noe sted?

Det er frimarked i Gamlebyen, Fredrikstad. Men ikke bare for maritime gjenstander da.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...