Golden Gate 37 Startet 15.April.2015 Link til dette innlegget Startet 15.April.2015 Lurer på om noen kan hjelpe litt med et problem som har oppstått... Ikke fysisk hjelp, men litt rådgivning :-) I båten har jeg en generator som har tuslet og gått alldeles problemfritt. Men når jeg byttet dieselfilter og oljefilter oppstår noe jeg rett og slett ikke skjønner! Ved lufting får jeg rett og slett ikke diesel frem til dysene! Til å hjelpe med slik luftejobb er det montert en dieselpumpe ved dieseltank, samt at generatoren selv har en primingpump fastmontert mellom første og andre dieselfilter. Når jeg pumper diesel er det ingen problemer frem til banjoinntaket på selve HT dieselpumpen, der strømmer det fritt ut. Men - det kommer altså ingenting videre! Dersom jeg kjører bare pumpen ved tanken stopper den etterhvert opp når mottrykket blir stort nok. Når jeg kjører begge pumpene, kjører begge hele tiden uten stopp. Jeg finner overhodet ingen diesellekkasjer, og generatoren står montert oppi et trau som vil fange opp enhver lekkasje. Returen til tank er jo påmontert etter siste dyse, og jeg har for sikkerhets skyld demontert returen for å sjekke - ingen diesel der heller. Forsøkte også å kinne med pumpene i gang uten at det hjalp heller :-( Jeg vet ærlig talt ikke hva dette kan være! Har noen erfaring med dette - og evt noen tips?? Generatoren er av merke "Northern Lights", og skal visstnok være bygd på en Kubota motor som leverer ca 5,5Kw Sitér dette innlegget Før skjønte jeg ingenting - nå skjønner jeg ikke det heller Link to post
SoBo Svart 15.April.2015 Link til dette innlegget Svart 15.April.2015 Kan "stoppen" henge på ? Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.