Jump to content

Varmtvannstank - mystisk bryter


Cort Adeler

Recommended Posts

Jeg har overtatt en båt der jeg stadig finner rariteter. På varmtvannstanken har jeg nå funnet en bryter som jeg ikke finner ut av. Den er nokså slarkete og løs, og jeg skjønner ikke helt hvilken vei den bør vippes. Jeg legger ved bilde. Dette er det sikkert flere som har - noen tips?

bilde

Link to post
Share on other sites

Tappeventilen er vel den hvite som ligger lenger bak/nede på bildet, Magne? Overtrykksventil kan høres fornuftig ut. Det er vanskelig å vurdere hva som er åpent/lukket på den nå, men den er altså formet slik at den er flat på den ene siden og "hul" på den andre. Hvilken skal være opp, tro?

Link to post
Share on other sites

Akkurat. Det høres litt urovekkende ut. Den er slarkete i begge posisjoner, men jeg skjønner vel da hva som egentlig er "riktig vei". Så vidt jeg skjønner, tømmes det ikke vann ut i noen av posisjonene slik det er fatt med den. Men den skal vel egentlig kunne stå fast i en posisjon? Denne dingsen kan vel byttes, kanskje?

Link to post
Share on other sites

Akkurat. Det høres litt urovekkende ut. Den er slarkete i begge posisjoner, men jeg skjønner vel da hva som egentlig er "riktig vei". Så vidt jeg skjønner, tømmes det ikke vann ut i noen av posisjonene slik det er fatt med den. Men den skal vel egentlig kunne stå fast i en posisjon? Denne dingsen kan vel byttes, kanskje?

Har akkurat samme. Står i riktig posisjon. Trur ikkje du trenger å bytte den :thumbsup:

Maxum 4100 scb, Chenette III

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...