sigdy Startet 20.April.2015 Del på Facebook Startet 20.April.2015 Pumpen drypper vann når motoren stanses. Jeg har tatt den ut av båten. Hvordan skifter jeg pakningen i bakkant av impellerhuset og hvilket verktøy trenger jeg? Takk for hjelpen Sitér dette innlegget Link to post
Higre Svart 20.April.2015 Del på Facebook Svart 20.April.2015 Ta av låse ring, mål først avstand på aksling og hus slik at den kommer på riktig plass etterpå, dunk ut aksling, skift begge simmerringer en mot olje siden og en mot vann siden, sett de riktig vei mht til fjæra, det skal være en løs o-ring mellom simmerringene som skal kaste evt vann ut sladrehull, se godt på aksling der semmerring har sittet, stor slitasje kan gjøre at du ikke får det tett, kan evt flytte simmering en mm slik at det tetter bedre. jeg har overhalt begge mine på 41 b, skiftet lagrer, og på den ene måtte jeg bytte aksling, se også på "kammene" som impeller går mot, disse slites også med dårligere kjøling som resultat, jeg kjøpte overhalingssett hos BOE, kjøper du uorginale simmeringer så ta de gamle rustfrie fjærene å flytt over hvertfall :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.