borghans Startet 20.April.2015 Link til dette innlegget Startet 20.April.2015 Forsikring på min Viknes1030:Har forsikret i Atlantica, og har fått melding om at de er oppkjøpt av Trygg. Derfor har jeg fått oppsigelse på forsikringen.Og jeg må tegne ny. Hvem er det som har den gunstigste forsikringen på min Viknes 1030 modell 2008? Jeg har lån på båten og derfor 3. mann forsikring. Og jeg ønsker også forsikring som dekker motorhavari. Noen her som har oversikt? Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 20.April.2015 Link til dette innlegget Svart 20.April.2015 Jeg har undersøkt litt her og der og kommet til at de som antagelig er best på båtforsikring om dagen er Pantaenius og Codan. Begge tilbyr oppgjør uten aldersfradrag og motorforsikring. For min del kom Codan best ut på pris og vilkårene er de samme hos begge. Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
borghans Svart 20.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.April.2015 Har sendt forespørsel til Codan Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 21.April.2015 Link til dette innlegget Svart 21.April.2015 Begge tilbyr oppgjør uten aldersfradrag og motorforsikring. Codan sier vel at de ikke benytter aldersfradrag for deler i "drivlinjen" For øvrig utstyr benytter de aldersfradrag, feks. på baugtrustere oa. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
volvo_penta_ Svart 21.April.2015 Link til dette innlegget Svart 21.April.2015 Jeg fikk best pris av de jeg sjekkte hos Norske Sjø. Sitér dette innlegget Link to post
BingoBonzo Svart 21.April.2015 Link til dette innlegget Svart 21.April.2015 Det er "ingen" som kan fortelle deg hvem som er best, du er avhengig av selv å ta en ringerunde til de selskapene du ønsker å forsikre båten din i da det er tildels store variasjoner på prising av objekt, forsikringsvilkår og ikke minst hvilke rabattordninger de forskjellige har. Jeg har forsikringen min i Norwegian Broker og denne passet best for meg når jeg inngikk forsikring. Sitér dette innlegget Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her Joda 370 Sport - Solgt Nor-Dan Searider 820W - Solgt Bavaria 34 Sport HT - Solgt Link to post
@ArneO Svart 21.April.2015 Link til dette innlegget Svart 21.April.2015 Jeg har også forsikring i Atlantica, men i motsetning til mange andre har ikke jeg hørt et knyst derfra...... Har allerede så smått begynt å undersøke alternativer, så får vi se om det kommer noe etter hvert. Sitér dette innlegget Båtplassen-presentasjon av båtenS/Y Camilla - blog / logg Link to post
Jon-Kåre Svart 21.April.2015 Link til dette innlegget Svart 21.April.2015 Jeg havnet hos if med min Buster xxl, de ble hundre kroner rimeligere men da dobblet jeg egenandelen som var hos Codan. Måtte forklare saksbehandleren at jeg hadde resten av forsikringene der så hvis det skulle fortsette måtte de matche. Regner med jeg bør følge godt med på hvert forfall fremmover Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Dykker Svart 21.April.2015 Link til dette innlegget Svart 21.April.2015 Ringte og hørte med Atlantica vedr avviklingen. De sier opp kunder med varsling en måned før hovedforfall. Samtidig opplyste de at noen kunder kunne fortsette i moderselskapet Tryg, hvem det var bestemmer Tryg selv. Dette blir opplyst i varselbrevet. Sitér dette innlegget Link to post
borghans Svart 21.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2015 Har tegnet hos Gjensidige. 11500 i måneden forsikringssum 1650000. Og om utbyttet blir som sist så blir det faktisk under 10000, og nedskrivingen på motor ved alder er akseptabelt .Valgte 10000 i egenandel. Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 21.April.2015 Link til dette innlegget Svart 21.April.2015 Har tegnet hos Gjensidige. 11500 i måneden forsikringssum 1650000. Håper du mener i året? Sitér dette innlegget Link to post
borghans Svart 21.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2015 Skulle være 11500 i året. Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 21.April.2015 Link til dette innlegget Svart 21.April.2015 Var nå endelig godt Begynte nemlig å lure på om enkelte selskaper har begynt å se til bilverdenen når det gjelder forsikringer (med en kamerats Dodge Ram SRT-10 friskt i minne, han ble tilbudt å betale 68000kr i året for å forsikre denne hos et annerkjent norsk selskap) Sitér dette innlegget Link to post
GEHU Svart 21.April.2015 Link til dette innlegget Svart 21.April.2015 Jeg har også Atlantica,men ikke hørt noe fra de ang flytting. Har nettopp fått ny årsregning og avtale for 2015 med forfall 25/4. Bør jeg ringe og sjekke? Sitér dette innlegget Link to post
borghans Svart 21.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2015 Tror det kan være lurt å sjekke dette. De ringte fra Codan, i kveld. 1 døgn etter jeg sendt forespørsel. Fortalte han at han var for sein, og at jeg hadde gjort avtale med Gjensidige. Da begynte han med aksjon overtalelse. Og jeg brukte 2 minutter før han kom med svaret på årlig premie, den var på nesten 13 000. da sa jeg at videre samtale var bortkastet tid og jeg la på. Norwegian B. skulle ha ca. 10000 i årlig premie, men med den forventete bonusen så blir Gjensidige omentrent like billig. Og jeg har helkunde avtale samt at jeg er medlem av NITo. Sitér dette innlegget Link to post
ReodorF Svart 22.April.2015 Link til dette innlegget Svart 22.April.2015 Jeg valgte også Gjensidige, etter en sammenligning av pris og vilkår hos en rekke selskaper. Jeg gikk for deres Båt Pluss forsikring, som bla. også dekker skade på motoren ved forurenset drivstoff eller feilfylling. Slik dekning er umulig å få hos bla. Norske Sjø. Prisen hos Gjensidige ble halvparten av hva If skulle ha. Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 22.April.2015 Link til dette innlegget Svart 22.April.2015 Gjensidige forsikrer for øvrig ikke båter med verdi over 1.500.000,- REM, Jeg siktet til at man fikk utbetalt avtalt forsikringssum ved totalhavari. Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Mouche Svart 22.April.2015 Link til dette innlegget Svart 22.April.2015 Noe av det viktigste her er å faktisk lese vilkårene slik at man får gjort en reeell sammenligning og/eller vurdering av hva man "trenger" og er villig til å betale for. I noen få selskaper får man utbetalt det båten er forsikret for mens i de fleste får man utbetalt hva som er markedsverdien selv om båten er forsikret for mer, og mindre enn markedsverdien hvis man er underforsikret. Noen steder får man aldersfradrag, andre steder ikke og noen steder avhengig av hva det gjelder. I tillegg får man ymse rabatter avhengig av hvem, hva, hvor, når, medlemskap osv osv så å komme med et enkelt svar på hva som er best tror jeg rett og slett kun trådstarter kan komme frem til og konkludere med etter en grundig runde med de forskjellige selskapene. Dog skal man ikke la seg lure til å tro at å samle alle forsikringer (forutsatt at man har en del) i et selskap lønner seg, det er det sjelden, kanskje sågar aldri for forsikringstager, men alltid for selskapet! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
KARILLA Svart 22.April.2015 Link til dette innlegget Svart 22.April.2015 Codan var 6000 kr billigere med tilsynelatende samme vilkår for min båt enn hva tilbudet fra Gjensidige viste. Når det gjelder å forsikre båter over 1,5 mill hos Gjensidige Må dette godkjennes i hvert tilfelle. Codan sier de også utbetaler forsikringsverdi og ikke markedsverdi, noe som ikke er veldig vanlig i andre selskap. Lykke til med valg av forsikring. Det er en jungel der ute av tilbud og vilkår :-) Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
borghans Svart 22.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.April.2015 Opplyste om forsikringverdi på 1650000 kr, ingen av de selskapene jeg kontaktet hadde noen kommentar til denne summen. Sitér dette innlegget Link to post
borghans Svart 22.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.April.2015 Og Codan skulle ha 2000 mer i året enn Gjensidige. Dette har nok med mitt NITO medlemskap, samt at jeg har mange forsikringer der. Betaler over 30000 i året bare for private forsikringer så kommer firmaforsikringer i tillegg. Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 22.April.2015 Link til dette innlegget Svart 22.April.2015 Her ble det skifte fra Codan til Pantaenius..... (Jammen var det et lite stykke i Codan sin avtale om aldersfradrag.....) Her er for øvrig noen av "høydarene" til Pantaenius: Noen av fordelene ved å forsikre båten i PANTAENIUS:- Avtalt forsikringssum uten noen form for diskusjon- Vi erstatter gammelt med nytt uten avskrivninger- Kr 0,- i egenandel ved: • Totalskade • Brann • Lynnedslag • Tap eller skade på personlig løsøre • Inspeksjon/løft etter grunnstøtning uansett om man finner skade eller ei • Transportskade • Innbrudd • Dersom ditt fortøyde eller oppankrede fartøy påseiles av 3. part som har skyld i hendelsen- Sjøassistanse / slep (dekker inntil 37.000) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
borghans Svart 22.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.April.2015 Har du noe imot å opplyse om forsikringssum og årspremie? Sitér dette innlegget Link to post
FM 8-12 Svart 22.April.2015 Link til dette innlegget Svart 22.April.2015 Hvor er den norske siden til PANTAENIUS? Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 22.April.2015 Link til dette innlegget Svart 22.April.2015 http://pantaenius.no/no/home.html Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.