Jump to content

Annbefalt Antipest/Primer og bunnstoff

fiat

Recommended Posts

Har gjort min Yamarin 20" daycruser helt rein i bunnen og skal legge på ny antipest og bunnstoff.

Da kommer spørsmålet: hva bør jeg legge på, det er jo så altfor mye å velge i.

Jotun, Hempel, Seajet, Gjøco, Biltema med forskjellige priser.

Ser Biltema har 2-komponent priser til kr.179 pr liter og kobberbasert selvpolerende

Til kr. 139 pr. 0.75

Hva bør jeg velge??

Biltema epoxyprimer og bunnstoff fungerer helt supert :smiley:

Jeg har hatt plast-sjarken i sjøen i snart to år og bruker den flere dager i uken. Jeg har mistet litt bunnstoff etter at jeg kjørte en del i isen i vinter, men primeren under sitter godt og gjør jobben helt utmerket.

Jeg har svært lite groe etter 2 år med biltema rød selvpolerende.

• 3 uker senere...

Det er limen i mattene de brukte tidligere som er den største bidragsyteren til pest.De fleste nyere båter som din er produsert ved moderne sprøytemetode og har dermed ikke denne limen inbefattet.Har man båten på land om vinteren i tillegg er sjansen for pest minimal da laminatet får tørke ut.

Mange båter fra 60/70 tallet som ligger tørt halve året er som nye selv om de ikke er behandlet.Mer info søk på google.

Har du først gjort jobben med å gjøre ren bunnen kan du selvsagt påføre antipest som en exstra sikkerhet.

Redigert av Miki-222 (see edit history)

Båt med fjernkontroll

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...