pram Svart 27.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2018 Følger tråden ,takk for oppdateringer Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 30.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2018 Lite aktivitet i det siste pga 3ukers seiling i varmere(?) strøk. Men er tilbake nå og fikk gjort en økt i helgen. En av arbeidsoppgavene var rep av skrogside etter bulk fra feil ved kranløft. Feltet som ble trykket inn var mykt og med knitrelyd når jeg trykte på skroget, mistenkte derfor svekket laminat og delaminering. Planen er å jobbe fra innsiden: Jeg sagde ut et felt av indre laminat med fein-sag: Laminat og skum hang egentlig veldig godt sammen så jeg fikk følelsen at denne reparasjonen muligens er unødvendig men... har man sagt A... slik ser det ut etter pussing: Skal lime på noen forsterkningsribber, så derfor er det pusset til glassfiber på et større område. siden ytter-laminatet er svekket, laminerte jeg to striper karbonfiber og et lag med 450g/m2 multiaksiell glassfiberduk, og epoxy. Ville ikke laminere for mye for å unngå for stor høydeforskjell. Skulle egentlig kjøpe karbonfiberduk på BT, men de har slutter å selge det (!) Neste trinn blir å lime inn skum og det gamle laminatet, og laminere over kuttet. Skal lime på noen forsterkningsribber, derfor er det slipt ekstra over og under rep.-stedet Sitér dette innlegget Link to post
alphaman Svart 30.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2018 Du er flink.båten blei bra Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 31.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2018 (redigert) Takk for det, @alphaman, men mye som gjenstår. Mange planer for ytterligere oppgraderinger... ? Redigert 31.Juli.2018 av Krimart (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 14.Juni.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2021 Pga. salg av hus, kjøp av leilighet, salg av feriested og kjøp av hytte, flytting, oppussing og nytt kjøkken i hytte og leilighet for å nevne noe har ikke båten fått lut og kaldt vann en gang…. men nå er jeg i gang igjen. Rep av skade på skroget er fullført. Videre prosjekt er å laminere igjen åpning for plexiglassvindu, skal sette inn portlights. Jeg bruker epoxy og glassfiberduk, men støpte en plate med csm og polyester som fyll i sandwich overbygget, i den gamle vindusåpningen. Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 22.Juni.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2021 Jobber med å sette inn portlights. Ikke 100% plant, men satser på at butyl gjør jobben likevel 😬 Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 27.Juni.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2021 Da har jeg fått satt inn luke over forpiggen. Det ble en billig plastluke, får håpe den holder tett 😉 Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 3.Juli.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2021 Fordekket får etterlengtet treadmaster. 2K polyurethan med antiskliperler blir glatt etterhvert… Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 17.Juli.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2021 Har installert nytt batteri på ny posisjon og lagt om på kabling. Satt shunt og hovedsikring inn i en vanntett boks. Klarte selvsagt å glemme pluggene som skulle over skruene som festet boksen, så det må bli som det ble. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.