davincy Startet 21.April.2015 Link til dette innlegget Startet 21.April.2015 Jeg har en gammel Yamaha som har stått i en garasje i 10 år. Ser helt fin ut, men vil ikke starte. Det er gnist på pluggene og pluggene er nye. Det lekker bensin, ganske mye når jeg kobler til tanken. Ser ut for meg som bensinen legger ut gjennom kjølevannsinntaket? Har tatt ut forgasser, sjekket dyser og pakninger. Ser fint ut for meg, men jeg må innrømme at jeg har liten erfaring med slikt arbeid. Når motoren har stått så lenge kan pakninger tørke ut og dyser tette seg, men med mitt utrente øye ser alt bra ut. Men det skal ikke lekke bensin? Forslag til feilsøking? Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 21.April.2015 Link til dette innlegget Svart 21.April.2015 Er vel mulighet for at flotøren / nåla har hengt seg i åpen stilling og at forgasseren da flyter over. Blir da stein rå. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
davincy Svart 21.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2015 Høres ut som en mulig forklaring, men så ut til å fungere da jeg hadde ute forgasseren. Kan ta den ut igjen å sjekke en gang til. Sitér dette innlegget Link to post
Auskar Svart 23.April.2015 Link til dette innlegget Svart 23.April.2015 At bensin kommer inn i kjølekanaler hører meget tvilsomt ut. Det eneste sted dette kan skje må være i toppen på motoren hvis det er tæret hull i kjølekanaler og inn i sylinderen. I tillegg må sylinder være ganske så fylt med bensin, i hvert fall nok til at stemplets kompresjon presser bensinen opp i kjølekanalen og ut. Noe jeg tror er helt usannsynlig. Men hvis så er tilfelle trenger du ny topp og ny toppakning. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.