Jump to content

Yamaha 9.9, 2 takter som ikke vil starte og lekker bensin

davincy

Recommended Posts

Jeg har en gammel Yamaha som har stått i en garasje i 10 år. Ser helt fin ut, men vil ikke starte. Det er gnist på pluggene og pluggene er nye. Det lekker bensin, ganske mye når jeg kobler til tanken. Ser ut for meg som bensinen legger ut gjennom kjølevannsinntaket? Har tatt ut forgasser, sjekket dyser og pakninger. Ser fint ut for meg, men jeg må innrømme at jeg har liten erfaring med slikt arbeid. Når motoren har stått så lenge kan pakninger tørke ut og dyser tette seg, men med mitt utrente øye ser alt bra ut. Men det skal ikke lekke bensin? Forslag til feilsøking?

At bensin kommer inn i kjølekanaler hører meget tvilsomt ut.

Det eneste sted dette kan skje må være i toppen på motoren hvis det er tæret hull i kjølekanaler og inn i sylinderen.

I tillegg må sylinder være ganske så fylt med bensin, i hvert fall nok til at stemplets kompresjon presser bensinen opp i kjølekanalen og ut.

Noe jeg tror er helt usannsynlig.

Men hvis så er tilfelle trenger du ny topp og ny toppakning.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...