Efre Startet 25.April.2015 Link til dette innlegget Startet 25.April.2015 Jeg ønsker å ta opp ca 8 grader mellom aksling og gir....På enklest mulig måte.Hva er der som har effekttålighet på rundt 150hp/1400 omdr. ?Powertrain sitt CV ledd som selges på Maritim har vel 120hp som maks, men da sannsynligvis 0 graderVeldig greit om der var noe som kunne gå rett på PRM flensen min (og 35mm aksling) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 25.April.2015 Link til dette innlegget Svart 25.April.2015 (redigert) Ta en titt på hjemmesiden til Powertrain: http://www.powertrain.no/no/ De er nok de kjappeste til å tilpasse til kundens behov. Tror du må ha en overgang til PRM, men det fikser Powertrain. Hulda har noe som heter Aqua-et-eller-annet. Samme saken. Mener det ved full last, men relatert til omdreiningshastigheten på akslingen, tar 4 grader vinkelavvik pr. ledd. Altså 8 grader totalt (naturligvis inkludert horisontalt avvik). Mener noen ledd også tar mer, men hele tiden relatert til installasjonen (effektuttak, rpm.) Redigert 25.April.2015 av Hulda (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Efre Svart 25.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.April.2015 Jeg får sende dem en mail.....takk for svar. Oppnår en del positive ting med vinkling. Vært på jakt etter et billig (brukt) 8gr gir, men de ser ikke ut til å vokse på trær. Men......får jo en del bonus egenskaper med et ledd da :-) Sitér dette innlegget Link to post
Fjordgubbe Svart 25.April.2015 Link til dette innlegget Svart 25.April.2015 Skal du gjere det enklast mogeleg, kan du vel klare deg med eit ledd som ikkje treng thrustlager? Mykje enklare og billigare i alle fall. Sitér dette innlegget Link to post
Efre Svart 25.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.April.2015 (redigert) Det har et lite poeng å ikke ha trustlager da det er en trebåt og lageret absolutt bør festes i motorfestene for å få overføringen på flest mulig spant. Nå blir de lagd nye neste år......eller kanskje året etter så da kunne jeg tatt det med i beregningen med bare å forlenge de bjelkene, men enn så lenge så blir det mindre plunder uten... .....men så er det jo fordeler med også da :-/ Redigert 25.April.2015 av Sjuren (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fjordgubbe Svart 25.April.2015 Link til dette innlegget Svart 25.April.2015 Hei Sjursen, veit ikkje om eg forsto den? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 25.April.2015 Link til dette innlegget Svart 25.April.2015 Det betinger at akslingene må være parallelle i begge plan. Korrigering kun for vinkelfeil. Men nå må pensjonisten gå og legge seg. Ut å trimme i skogen i morgen tidlig. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 25.April.2015 Link til dette innlegget Svart 25.April.2015 Gå og legge seg Vi skal spise middag nå! Men så er vi fine også da Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Efre Svart 25.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.April.2015 Skal du gjere det enklast mogeleg, kan du vel klare deg med eit ledd som ikkje treng thrustlager? Mykje enklare og billigare i alle fall. Hei Sjursen, veit ikkje om eg forsto den? Spesielt i en trebåt så kan en ikke sette et trustlager hvor en vil. Det må nødvendigvis monteres i forbindelse på eksisterende motorfester (trebjelker) En kan selvsagt bygge noe, men det er langt enklere å bruke uten separat trust. Men....nå kan det se ut som det blir med likevel Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.