Rs2-GTi Startet 25.April.2015 Del på Facebook Startet 25.April.2015 Skal bytte ut alle gjennomføringer ved vannlinjen. For det første; hvilket materiale anbefales? Hadde PVC og syntes de ble veldig sprø etter noen år. For det andre; hvor bør jeg handle slikt for god kvalitet og grei pris? Har det ikke travelt, så nettbutikker i utlandet funker fint. Tre av gjennomføringene er også ventiler av denne typen http://www.iboats.com/mall/image/view/2/3/2820506c_2.gif så trenger denne typen også når jeg handler (eller noe som gjør samme nytten). Linker? Tips? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 25.April.2015 Del på Facebook Svart 25.April.2015 Her er det mye smak og behag, men over vannlinja synes jeg polerte rustfrie gjør seg best. For ikke å snakke om at de holder seg evig. De koster ikke mange kronene på Maritim e.l., så å bestille slikt fra utlandet hadde jeg ikke giddet. Den du linker til er vel lufting på septik? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Rs2-GTi Svart 26.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.April.2015 Lufting til septik, lufting til dieseltank og lufting til vanntank (mener jeg å huske) er de tre ventilene. Og under vannlinja ville du valgt hva? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 26.April.2015 Del på Facebook Svart 26.April.2015 Tror det er god stemning for bronse (dyrt og må vel bestilles fra utlandet) og kompositt, da Trudesign, som vel nesten alle forhandlere har. Spørs hvilken båt og hvilken bruk også da. Er vel en del tusen båter som flyter rundt ubekymret med "standard" messinggjennomføringer osv. Sitér dette innlegget Link to post
lippert Svart 26.April.2015 Del på Facebook Svart 26.April.2015 Jeg har akkurat byttet ventil og gjennomføring under vannlinjen for septik fordi ventilen var blitt hard å åpne og lukke. Jeg valgte kompositt fra Trudesign fordi den svært lette å bruke og jeg forventer at den holder seg slik "evig". Maritim sine komposittventiler i Marelon er ikke like lette å operere. Over vannlinjen ville jeg valgt gjennomføringer i rustfritt av rent estetiske grunner. Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Dykker Svart 26.April.2015 Del på Facebook Svart 26.April.2015 Jeg byttet til Truedesign denne uken. https://baatplassen.no/i/topic/115670-bytte-septikslanger-arbeidsmetode/page-3#entry1714168 Sitér dette innlegget Link to post
Rs2-GTi Svart 26.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.April.2015 Dette er jo en Bayliner 2455, så det er en ventil til septik under båten, resten ligger i vannlinjen +/- 15 cm. Skal jeg bare gå for rustfritt på alle disse og kompositt under båten? Noen varme anbefalinger på hvor jeg skal handle? Er en del forskjelllige størrelser, mange maaange gjennomføringer. Sitér dette innlegget Link to post
Læregutt1 Svart 26.April.2015 Del på Facebook Svart 26.April.2015 Jeg skal skifte 3 gjennomføringer i en Sandvik945. Etter å ha studert problemer rundt galvanisk korrosjon og messinglegeringer, har jeg valgt å kjøpe armatur av RG5 bronse fra shipshop.dk. Kuleventiler, bend, gjennomføringer og slangeadaptere er alt i bronse. Håper det vil stå en del år. Slik jeg forstår det, er det ca 20-30% sink i messing, mens RG5 bronse kun har 2-3% sink. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 26.April.2015 Del på Facebook Svart 26.April.2015 (redigert) Under vannlinjen ville jeg som andre foreslår brukt bronse eller Trudesign. Du viste en lufting, og kikker du inn i en brukt slik sak fra utsiden, vil du se noe netting som er full av hvit guffe. Skrap bort hele nettingen med et skrujern eller et eller annet før det tetter seg helt. Nettingen har ingen som helst funksjon. Redigert 26.April.2015 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
oivindg Svart 1.Mai.2015 Del på Facebook Svart 1.Mai.2015 Jeg kjøpte Tru Design fra Discount Marine på New Zealand for et par år siden. Den gangen var det mye å spare i forhold til å kjøpe dem i Norge. Sitér dette innlegget Øivind Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.