Jump to content

DIY Koppholder til håndrekker

kjetillunde

Recommended Posts

Kaffe og båt går hånd i hånd, derfor satte jeg i gang å lage en koppholder. :smiley:

Jeg hadde en koppholder med sugekopp fra Biltema som både hadde rusten fjær og plasten som holdt sugekoppen var knekt pga dårlig kvalitet. Før den ble ødelagt datt den også ofte ned pga dårlig sugekopp-evne.

Jeg tenkte først å ta vekk sugekopp-systemet og lime den til båten, men kom på at det ville være mer praktisk å kunne flytte koppholderen rundt på håndrekkene i båten. Etter tråden jeg lagde om "Selvlensende 14 fot i boblehavn denne vinteren" oppdaget jeg disse rimelige rørklammene hos Biltema:

bilde

Jeg saget til en plate som jeg borret hull i midten og skrudde fast rørklammen. Deretter skrudde jeg fast platen til baksiden av koppholderen med syrefaste skruer, skiver og muttere. Jeg laget en åpning i midten av koppholderen for å komme til skruen som går inn til rørklammen. På den måten kan den monteres hvor som helst både vertikalt og horisontalt på håndrekkene (rails) i båten. :smiley:

bilde

bilde

Den så kjekk ut den der Ketil!

Men det ser ut som om det klammeret og skruen er el-forsinket, stemmer det? I tilfelle går det ikke lang tid før den er rød som en rev.

Har forresten også tenkt å lage en lettølboksholder til jolla, kanskje jeg kunne legge ut bilder av det i denne tråden?

Redigert av Komodo (see edit history)

Takk :smiley:

Ja, selve klammen er nok vanskelig å skaffe i syrefast, men den er ganske billig så det er jo ganske enkelt å erstatte dersom den blir medtatt. Jeg brukte samme klammen til vinterstativ over båten i jula og jeg forventet at de skulle ruste, men de ser helt greie ut enda.

Kjempekult om du legger ut bilde av boksholderen til jolla di hvis du lager. :smiley:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...