Jump to content

Etterfylling batteri


giver

Recommended Posts

Ikke at det betyr så mye da ejg har tilgang på destillert vann men hva med kaffetrakteren, destillerer ikke denne vannent?

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Kanskje noen her på forumet har apparatur til å destilere selv ......... ? :drink: Fortrinnsvis med utstyr av glass. Batterivann kunne kanskje være et biprodukt som "legaliserer" besittelse av utstyret....?

 

Forventer ikke bekreftende svar fra noen. :rolleyes:

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

Jeg har hvert i besittelse av denne typen apperat engang i min ungdom. Det ble kun benytet engang da jeg var idiot nok til å fyllekjøre med påfølgende kræsj. Dette medførte at onkel politi åpnet bagasjerommet mitt og dær lå det jaggu.

 

Dette tilhørte selvsagt noen men det ble godtatt i retten at dette hadde jeg funnet på dynga.

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Kanskje noen her på forumet har apparatur til å destilere selv ......... ?

HØRES forlokkende ut det derre... Men er det VERD det? :nonod::nonod:

Finne frem utstyret, rengjøring, opprigging, styr med kanner og beholdere, strømforbruk, nedrigging, lagring, faren for å bli tatt (TRO ikke at øvrigheta vil godta forklaringen din!) osv.osv.

Er det ikke enklere og billigere å KJØPE en liter "aqua destilata" i året? Bruker du MYE mere av dette, bør du sjekke lader og / eller regulator.

Min mening! :yesnod:

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

  • 10 måneder senere...
Fordelen med å bruke destillert vann er vel at det forhindrer større indre motstand, og dermed større selvutladning av batteriet. Urenheter i vannet øker den indre motstanden.

 

bingo:) Blant annet...

 

Apropos regnvann;

 

Når temperaturen eller fuktigheten i atmosfæren forandrer seg slik at lufttemperatur er lik duggpunktet er atmosfæren saturert med vann. H20 molekyler vil da finne seg en såkalt kondensasjonsnukleide i form av en aerosol (svevestøv f.eks) som de kondenseres på. Disse vil vokse og bli til synlige skyer og etterhvert falle ned mot bakken i form av regn. Det er dette som skjer når man har ett skybrudd og man opplever at luften er klarere og renere etterpå:) Regnvann inneholder mye dritt!

 

- MartinL

Link to post
Share on other sites

Det har vært snakket endel om avfuktere det siste året....

Det vannet vi tar ut av disse utmerkede innretningene, er det godt nok som batterivann??

 

(Kjemikere, kom på banen!)

 

Uhm- hva koster en liter destilat? I gamlejobben hadde vi utstyr for å produsere eget destilertvann- men det kosta mer å betale en person (meg) for å produsere en liter destilat- enn hva det kosta å gå på apoteket/bensinstasjonen for å kjøpe...

 

- MartinL

Link to post
Share on other sites

  • 7 år senere...

  • Vann som fylles på Batteri skal være fritt for forurensing.  Destillert, så enkelt er det.

Vann som er destillert leder ikke strøm.

Vann fra springen leder vanligvis ikke strøm, men kan inneholde små mengder Klorider av ulike typer / forurensing som svekker batteriet over tid. 

Sjøvann leder strøm

Vann fra spingen,forurenset vann, vann som inneholder Klorider, osv. fyller ikke jeg på batteriene mine.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...