Jump to content

Bruker du vinsjene ved fortøyning?

DieselDahl

Recommended Posts

Svart (redigert)

Jeg har en Ilas Admiral 1000W montert i baugen og det er vel meningen at denne skal kunne brukes til forhaling av fortøyningstau.

http://www.ankervinsj.no/ilas-admiral-1000w.php

Men da må jeg løfte av kjettingen og det er noe styr. Hadde det vært en kjapp løsning for å koble bort kjettingen kunne denne vært grei men sånn som den er bygd blir den aldri brukt.

bilde

Redigert av DieselDahl (see edit history)

Angående skjøtewincher:

Fikk ideen her en dagen i båthavna at disse kan brukes som ett ekstra sikringspunkt for akterfortøyningen ytters på utliggeren i skarp vind.

Etter at jeg kom hjem i godstolen, tenkte jeg at det var kansje ikke så lurt likevel. Hvoran vil det gå med mekanikken inni winchen hvis den brukes til permanent fortøyning eller sikring?

Noen som kan bekrefte eller avkrefte mine bekymringer for å ødelegge winchen hvis den blir brukt til fortøyning?

Men da må jeg løfte av kjettingen og det er noe styr. Hadde det vært en kjapp løsning for å koble bort kjettingen kunne denne vært grei men sånn som den er bygd blir den aldri brukt.

ilas_admiral.png

men er ikke ving-'skruen' på siden........att du frikopler kjettingen,

på min gamle vinsj var det så, det var en friksjonskopling 

S/Y Gunga Din

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...