Jump to content

Prosjekt, bygge om winrace 22 fra innenbords til utenbords

Siw Elektra

Recommended Posts

Cleaver skrev On 2.7.2015 at 15.17:

Morsomt prosjekt.

Jeg har en Winrace 22 selv og vurderer utenbords.

Hva gjør du med trim/tilt av motor? Tenker på  i verste fall hvis du treffer noe og motor slår opp?

Båten har samme tiltfunksjon som andre båter. Hvis jeg treffer noe så vil det samme skjer som på andre båter, mest sannsynlig ta undervannshuset. 

• 1 år senere...

Hei @Djd, og velkommen til Baatplassen :flag_bp: 

Det er flere tråder her inne om båter som er ombygget til påhenger, både med brakett og andre løsninger. Hvis du monterer brakett vil jeg anbefale deg å tenke på avstand til akterspeilet, slik at du får tiltet motoren ut av vannet. Til mitt prosjekt valgte jeg en påhenger med ekstra lang stamme (XL), det har en del fordeler. En 17-foter er jo en liten båt for innenbords motor, så påhenger på denne kan bli fint :thumbsup:

• 4 uker senere...
Djd skrev On 19.5.2019 at 21.15:

Hei . 

Hadde du flere bilder av prosjektet ditt ? 

Ser å at jeg må gi opp å fikse den gamle Volvo pentaen i en Nordkapp 17"  

å bygge om til utenbords motor :) 

17B78694-8323-46FA-B69D-B56A8321E0D7.jpeg

Har desverre ikke det. det letteste hvis man velger å bygge om er å fjerne alt. og sette på brakett som er stor nok til å tilter opp motoren. er en del jobb i bygge brønn. evt kjøpe hydraulisk heis som kan hever motoren. jeg har kjøpt flere på eBay og spart en del på det. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...