Jump to content

Marex 280 Holiday erfaringer

Hantoen

Recommended Posts

Kan jo ikke dårligere enn det der. Selv lakker jeg der det trengs på min, det er jo bare en del av vedlikeholdet. Min fikk prøvd seg i dag, 3000 omdr.i 2 timer fra Brevik til Stavern i 12-14 m/s. Phu.. Super maskin! Og ikke minst kanon skute! Valpen kastet opp, men vi andre holdt på innvollene :-) Båten lekte med oss hele veien!

Ok, da er det normalt på disse motorene med litt avskallet lakk. Jeg er bare godt vant med min gamle Yanmar 4 JH fra 1986.....?

Ville ikke vært så kritisk til flassing, men kritisk til at det ikke har blitt utbedret. Hva koster en sprayboks med Yanmar lakk, lissom. Men, du fikser sikkert slike utbedringer selv, Hantoen. Hobby,vet du :-) Det viktigste er å få seg 280 til en fornuftig deal ;-) Ikke gi mer enn 450, da.. Min får du jo til 480 i august :-)

Redigert av Worry II (see edit history)
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 6 måneder senere...

Hei...  jeg er ny på forumet.
Ser at her ikke er den helt store aktiviteten men håper dette tar seg opp når båtsesongen starter.
Kjekt å ha en plass å utveksle erfaringer med andre Marex 280 eiere.

Ble den stolte eier av en Marex 280 2010 modell i Juli i fjor.

Kjøpte den i Drøbak og gikk den opp igjen langs kysten til Ålesund.
Var litt i tvil om jeg skulle ta den opp igjen på bil, da jeg hadde litt begrenset tid.
Hadde kun en uke før jeg måtte være tilbake i Ålesund.
Veldig glad jeg bestemte meg for å gå langs kysten. Brukte 6 dager på turen (ca 550 NM) 
En fantastisk flott tur med en flott båt som svarte til alle forventninger.

Fikk satt sjøegenskapene litt på prøve over Stad også.

Til sommeren blir det en 6 ukers tur langs kysten

bilde

bilde

• 4 uker senere...

Tror spørsmålet var oppe i tråden henvist til over, jeg for min del ville ikke byttet ut muligheten for å lukke opp.

Du bør vel ta kontakt med Marex for opplysning om pris.

Jeg har Helly hansen kalesje og ikke hatt særlig problemer med vann inn under kalesjen foran selv om det har kommet et og annet drypp når sjøspruten står over båten, kjører dog ikke så mye av strekkene mine så dette skjer....

Det bør vel være mulig å sette en list foran kalesjefestene for å få vannsprut over...

Hei...Jeg forespurte Marex om pris på hardtop for en tid tilbake... Her er svaret jeg fikk...

Hei.

Takk for din forespørsel.

Det er mulig å bygge om båten til Hardtop.Vi har ikke lenger produksjon i Norge, så vi må leie inn en mann til å støpe, og også kjøpe inn en del ekstra støpematerialer.

Prisen blir kr.40000,00 inkl.moms + eventuelt frakt og emballasje kr.3000,00 inkl.moms

Da er hardtoppen inklusive takplater og HT rekke i syrefast stål.

Takluker kommer i tillegg, ca 4500,00 pr stk.

• 9 måneder senere...

Hei, lurer på og kjøpe en marex 280. Ser det ligger en 1996 model med en volvo penta tam 31p (1500 timer) til salgs for 350 tusen på finn.no.   Er det en ok pris eller ? Har prøvd og ringt rundt og hørt med forhandlere men får ikke noe ordentlig svar eller ca pris.  Båten ser ok ut ellers , håper det er noen som vet litt mer da man ikke har lyst til og betale for mye. Det virker som det er en del folk her som har solgt/kjøpt 280 opp igjennom årene.

Jeg kjenner en tidligere eier som hadde denne i 6 år. Den ble solgt for 370' i 2014. Har minste maskinen på 139 hk (dengang) noe som var litt snaut. Om marsjfart på 12 knop er innenfor, så er det fortsatt mye båt for pengene. Jeg hadde 184 hester i min 2002-modell. Vil anbefale større maskin, men det er en god båt det er lett å bli glad i med mindre maskin også. Den du ser på var forresten brosjyrebåten til Marex i 1996. Du kan skimte gammel logo med navnet "Joane" i gelcoaten på siden, som beviser dette ;-)

Her ligger den ved siden av vår 770 Holiday tidlig vår i 2011 ved Revlingen/Moss

https://baatplassen.no/bildearkiv/11/11902/1485282269.jpg

Redigert av Worry II (see edit history)
  • 3 uker senere...

Takk for info Worry, har sjekket litt mere nå og gikk inn på boat.no sine sider og fant endelig noen listepriser og fikk opp en listepris på 1996 model 280 holiday med motor på 144 hk på kr 312 000 kr. Det er kansje en liten pekepinne hvilken pris di ligger på. Trur jeg venter litt og ser om det kan dukke opp en med en større motor ,men det virker som populære båter og da blir vel prisene vel deretter !. Men jeg vil heller gi mere for en med større motor en og angre med en for liten.

• 1 måned senere...

Var på båtmesse i leangbukten i helgen.
Kom aldri lengre enn til Marex sine båter. Var egentlig der for å vurdere å bytte fra min 280 holiday til en 320, men endte opp med å bestille en 310 sun cruiser.
Utrolig flott båt med mange praktiske løsninger. Mye bedre i virkligheten enn på bilder.
Så da er det bare å begynne å gjøre klart for salg av min 2010 Marex Holiday.......
Satser på å legge den ut på finn i slutten av mai. Det er ikke så ofte en finner en såpass ny 280 som er i topp stand, så jeg regner med at det skal gå greit å få solgt...

• 1 måned senere...
On Monday, March 27, 2017 at 11:10 AM, murafrode said:

Var på båtmesse i leangbukten i helgen.
Kom aldri lengre enn til Marex sine båter. Var egentlig der for å vurdere å bytte fra min 280 holiday til en 320, men endte opp med å bestille en 310 sun cruiser.
Utrolig flott båt med mange praktiske løsninger. Mye bedre i virkligheten enn på bilder.
Så da er det bare å begynne å gjøre klart for salg av min 2010 Marex Holiday.......
Satser på å legge den ut på finn i slutten av mai. Det er ikke så ofte en finner en såpass ny 280 som er i topp stand, så jeg regner med at det skal gå greit å få solgt...

Da ligger den på finn. Kode 96519206

• 2 uker senere...
AJ82 skrev On Saturday, May 27, 2017 at 16.10:

Er det aktuelt med innbytte på denne? Muligens i en 2015 Nordkapp Enduro med Evinrude 150hk H.O. og alt ustyr?

Vet du forresten størrelse på sengeplassene?

A.J.

Inbytte er ikke aktuelt for meg. Bestillt ny båt så da blir det bare en ekstra å selge. ?

Køyeplassene er 190, 185, 2x180 og 1,70

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...