groolaav Startet 12.Mai.2015 Del på Facebook Startet 12.Mai.2015 Har en Johnson 9,9 som jeg bruker på Jolla mi, men har ett lite problem jeg regner med det er noen her som kan svare på. Den går veldig fint på lavt turtall, ingen ulyder, rette fargen på pluggene og den går fint på tomgang også. Men når jeg legger Jolla i plan å gir full gass så dabber den av å det er ingen effekt å hente. Syns det virker veldig som den får enten for lite eller for mye av noe, men jeg har prøvd både justeringskruen og ta av lokket på luftfilterboksen uten noen virkning.. Noen gode ideer? Kan det kanskje være at motoren har vært "trimmet" og senere nedplombert igjen som er problemet? Sitér dette innlegget Link to post
wabby Svart 12.Mai.2015 Del på Facebook Svart 12.Mai.2015 Kan det være at bensinfilteret tetter seg till når gjennomstrømningen øker? Har vært borti at litt rask i filteret vrimler opp og tetter til ved høyere turtall. Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 12.Mai.2015 Del på Facebook Svart 12.Mai.2015 Lufteskruen på tanken? Sitér dette innlegget Link to post
groolaav Svart 12.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Mai.2015 Det er ikke umulig. Det hadde jo vært en veldig grei løsning igrunn. Sitér dette innlegget Link to post
groolaav Svart 12.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Mai.2015 Lufteskruen står helt åpen. Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 12.Mai.2015 Del på Facebook Svart 12.Mai.2015 Det er vel et stag som skal sørge for at tenningen justeres i hht gasspådraget? Den ene enden er koblet til forgasserspjeldet og andre ender opp under svinghjulet et sted. Sjekk at dette staget "sitter fast" i begge ender. Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 12.Mai.2015 Del på Facebook Svart 12.Mai.2015 Ellers så er vel disse motorene kjent for å ha dårlig bensinpumpe,har hvertfall vært borti 3-4 stk med det problemet. Sitér dette innlegget Link to post
Hobby 430 Sport Svart 12.Mai.2015 Del på Facebook Svart 12.Mai.2015 Dårlig pumpe, mulig hull i pumpemembranen. Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.