Jump to content

Oppussingstråd Sjømann 22

Shaggylaggy

Recommended Posts

Da begynner jeg prosjekttråden min :)

Har gjort en del i våres, og båten ligger nå på vannet (øyeren).

Hadde i første omgang tenkt å slipe ned og lakkere treverket, men ble litt endring i planene da det var en del svarte "råteflekker" og noen steder ble det pusset igjennom et lag av kryssfineren, slik at det ble stygt. Valget falt da på fargebeis. Hva synes dere?

Listverket er på vei til å bli hvitt.

Flere bilder vil komme underveis.

Videre planer er:

1.Lage større forbruksbank med VSR.

2.Rydde opp i, evt skifte ut mye elektrisk.

3. Lage tankmåler til diesel (tar imot forslag med takk. Har tenkt på gobius, evt skaffe en helt ny tank.

4. Fortsette oppussingen innvendig

5. Tette noen vinduer som lekker

bilde

bilde

bilde

bilde

Tok en inspeksjon av impelleren før sesongen, denne ser vel frisk og rask ut?

bilde

Også lurer jeg på hvem funksjon krana på toppen av eksosmanifoilen har?

bilde

Stusser litt på hvor lite kjølevann som kommer ut, men med dimensjonene på både impeller og kjøleslanger, så er det vel ikke mer som  er meningen at det skal komme.

Hmm. Ja, det kan være en løsning. Har prøvd å lukke den før, og synes det kommer like mye vann ut av eksosen. men har ikke turt å kjøre med den lukket lenge i tilfelle den blokkerte utløpet fra motoren.

I morgen skal jeg prøve å få montert skrogtrekk, montert lister, og vaske over i båten. Håper å få tatt en tur på kvelden, siden det er meldt så fint vær :)

Ifbm. oppgraderinger av det elektriske sitter jeg og ser på div. voltmetre / batterimonitorer.  Og da lurer jeg på hva denne gjør?

https://www.maritim.no/faria-batteriindikator-52-mm-12v-sort

I mine øyne er dette et voltmeter med spenn fra 11,8-12,8V - Noe som hadde passet meg bra for å følge med på batteriene. (er ikke alltid like greit å se "desimalene" på et vanlig voltmeter.)

Er det noen som evt. vet om et voltmeter i 52mm instrumentstørelse som er digitalt? (og helst ikke koster all verden)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...