Lundstad Svart 8.Juni.2021 Del på Facebook Svart 8.Juni.2021 Råtøff båt da gitt! Drømmetur... Hvordan opplever du DPI drevene? Har ikke lest så mye om hvordan de funker i praksis. Bare litt teori om forskjeller fra DPH. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 8.Juni.2021 Del på Facebook Svart 8.Juni.2021 Herlige bilder og tekst! Selv om det hår unna er man ettertrykkelig med på tur!😊😊😊 Bastplassen på sitt beste! Men enig i at det er synd man ikke kan laste videoer! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
sap_2000 Svart 8.Juni.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juni.2021 Var en kjapp tur innom Prestøy utenfor Farsund og hilste på @Compromise som er på tur. hyggelig å treffes igjen :) Dette området mellom Mandal og Hidra er sterkt undervurdert og kan anbefales om man synes det er mye båter og stress andre steder i ferien. Kryr av perler her, men de fleste raser forbi på vei til eller fra Sørlandet. 42 minutes ago, Lundstad said: Råtøff båt da gitt! Drømmetur... Hvordan opplever du DPI drevene? Har ikke lest så mye om hvordan de funker i praksis. Bare litt teori om forskjeller fra DPH. drevet er litt større og med større propeller som biter litt bedre ved manøvrering. Den store forskjellen er giringen er hydraulisk og myk, samt har slurefunksjon og man slipper pang-klunk ved giring. 42 minutes ago, Solbris II said: Herlige bilder og tekst! Selv om det hår unna er man ettertrykkelig med på tur!😊😊😊 Bastplassen på sitt beste! Men enig i at det er synd man ikke kan laste videoer! takker, og med båt som dette er det bare fryd og gammen å ta en slik tur 🙂 Kan lempe opp noen videoer på Baatplassen på FB litt senere :) utenfor Lista nå, vinden og sjøen er på vei ned og sola skinner så siste etappen blir nok veldig bra 🤩 Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
EIRINA Svart 8.Juni.2021 Del på Facebook Svart 8.Juni.2021 Det er klasse over den båten da Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 8.Juni.2021 Del på Facebook Svart 8.Juni.2021 Ser det er en takgrindløsning på båten @sap_2000. Vet du hvor den kommer fra, og hvor bred den er? Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 8.Juni.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juni.2021 Det er et vanlig Thulestativ med fester som passer på rekker. kan brukes til feks sykkel og kajakkstativ Passert Eigerøya nå. Vinden er så godt som død og havet er nesten flatt. blir ikke stort bedre enn dette 🙃 Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
sap_2000 Svart 8.Juni.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juni.2021 Obrestad Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Pequod Svart 8.Juni.2021 Del på Facebook Svart 8.Juni.2021 Hadde det ikke vært for denne vaksinen, så ville jeg jaggu dratt av gårde herfra jeg også! Ser jo ut som kremvær! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
LALUNA II Svart 8.Juni.2021 Del på Facebook Svart 8.Juni.2021 Ikke noe å si på fremdriften nei ;-) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
sap_2000 Svart 8.Juni.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juni.2021 Kremen blir ikke bedre enn dette 😊 50 nm igjen (dessverre) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Chilli Solbris Svart 8.Juni.2021 Del på Facebook Svart 8.Juni.2021 sap_2000 skrev 35 minutter siden: Kremen blir ikke bedre enn dette 😊 50 nm igjen (dessverre) Men mistet ikke du en fender? Må du ikke snu og lete etter den inne i noen fjordarmer hvor du ikke har vært enda??? 😁😁😁 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
LALUNA II Svart 8.Juni.2021 Del på Facebook Svart 8.Juni.2021 (redigert) Prøver du å bli upopulær hos ferjeselskapet nå ??? Redigert 8.Juni.2021 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
sap_2000 Svart 8.Juni.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juni.2021 11 minutes ago, LALUNA II said: Prøver du å bli upopulær hos ferjeselskapet nå ??? nei det greier de selv Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
LALUNA II Svart 8.Juni.2021 Del på Facebook Svart 8.Juni.2021 Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
sap_2000 Svart 8.Juni.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juni.2021 Da nærmer det seg endestasjonen for båtturen. Har vært en flott tur med en fantastisk båt hvor alt har gått på skinner. godt å komme frem i skapelig tid for turen fortsetter med hjul under «skroget» over Haukeli og hjem senere i kveld 🚘 Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Grand Banks jr Svart 8.Juni.2021 Del på Facebook Svart 8.Juni.2021 Gullfisk skrev for 8 timer siden: Rekker knapt å få med meg at det er hente/bringetråd, før @sap_2000er fremme😂. Jaaaa... Jeg så den nå, og fikk med meg en av de siste kommentarene fra @sap_2000 😂🤣 Jeg også stemmer for en snekkefart-hentetråd... 👍👍👍😅 Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
LALUNA II Svart 8.Juni.2021 Del på Facebook Svart 8.Juni.2021 Vel blåst Ståle og god tur hjem igjen ... Kjør pent Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Compromise Svart 8.Juni.2021 Del på Facebook Svart 8.Juni.2021 sap_2000 skrev for 6 timer siden: Var en kjapp tur innom Prestøy utenfor Farsund og hilste på @Compromise som er på tur. hyggelig å treffes igjen :) Dette området mellom Mandal og Hidra er sterkt undervurdert og kan anbefales om man synes det er mye båter og stress andre steder i ferien. Kryr av perler her, men de fleste raser forbi på vei til eller fra Sørlandet. drevet er litt større og med større propeller som biter litt bedre ved manøvrering. Den store forskjellen er giringen er hydraulisk og myk, samt har slurefunksjon og man slipper pang-klunk ved giring. takker, og med båt som dette er det bare fryd og gammen å ta en slik tur 🙂 Kan lempe opp noen videoer på Baatplassen på FB litt senere :) utenfor Lista nå, vinden og sjøen er på vei ned og sola skinner så siste etappen blir nok veldig bra 🤩 Takk for hyggelig besøk. Det var lenge siden sist. Dessverre hadde jeg jobb og et møte som ventet slik at det ble ikke lange praten vi fikk. Satser på at vi treffes igjen i sommer. :) Sitér dette innlegget /per Link to post
sap_2000 Svart 8.Juni.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juni.2021 Er fint langs veien også Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Hekkbølgen Svart 8.Juni.2021 Del på Facebook Svart 8.Juni.2021 Helt grei tur dette..👍 heftig motorpakke, båt og navigasjonsutstyr. Du har jo kjørt noen timer med hhv Sargo og Nord Star. Noen tanker om de to mot hverandre? Sitér dette innlegget Link to post
Thomas_h Svart 23.August.2021 Del på Facebook Svart 23.August.2021 Hekkbølgen skrev On 6/8/2021 at 22.30: Sargo og Nord Star. Noen tanker om de to mot hverandre? Ser denne står ubesvart @sap_2000. Det hadde vært interessant med noen tanker på det temaet da det er disse båtene som står nærmest som neste båt. Beklager hvis tråden har fortsatt andre steder. :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.