Eltoro Startet 22.Mai.2015 Link til dette innlegget Startet 22.Mai.2015 Jeg har en Yamaha påhengs som dessverre har gitt meg mye hodebry. Historikken er slik at akslingen en dag satt fast i motorblokka (ifølge verkstedet som foretok reperasjonen). Noen måneder etterpå skjedde det samme igjen, så det er tydlig at verkstedet ikke har brydd seg om bakenforliggende årsak men bare løsnet aksling og skiftet vannpumpe og impeller. Jeg håpet det var stammeparti som hadde lekkasje og fikk en hobbymekaniker til å skifte dette, men nå starter den ikke og det kommer vann ut av boksen på bildet(!) En jeg har snakket med mener det kommer kjølevann inn i veivhus, og at det er dette som har vært problemet fra starten av. Hvis dette stemmer regner jeg det er game over for denne moteren. Har ikke sjekket plugger, om de er svarte eller blanke, men regner med minst en av de er eksponert for vann. Det jeg ikke får til å stemme er at motoren alltid har fungert fint uten ulyder/fusking, noe jeg trodde ville være et symptom hvis det var vann i veivhus? Selvfølgelig kan dette ha forekommet i en mindre grad tidligere, og at det har eskalert i perioden før siste reperasjon, som tok cirka et år. Frostsprening? Håper noen kan gi meg en mulig forklaring her, og aller helst at det kan finnes en mindre dramatisk forklaring på problemet... Sitér dette innlegget Link to post
kjetillunde Svart 20.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2015 Hvordan gikk det med motoren din? Sitér dette innlegget Link to post
Eltoro Svart 21.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2015 Hei Kjetil, i mangel av gode forslag er prosjektet foreløpig satt på vent. Tror jeg ender opp med ny motor, så får yamahaen bli et mekkeprosjekt en gang jeg får veldig mye tid/kapasitet! Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 21.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2015 (redigert) om det kommer vann i veivhuset her så bør du se det fort på olja - som blir grå/melkeaktig Har ikke sjekket plugger, om de er svarte eller blanke, men regner med minst en av de er eksponert for vann. Det jeg ikke får til å stemme er at motoren alltid har fungert fint uten ulyder/fusking, noe jeg trodde ville være et symptom hvis det var vann i veivhus? det gjelder helst totaktere, som trekker luft/bensin inn via veivhuset Redigert 21.Juni.2015 av ivar (see edit history) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.