Vegardsen Startet 24.Mai.2015 Del på Facebook Startet 24.Mai.2015 (redigert) Hei, jeg har en hero 41, som er en 80-talls motorseiler med glassfiberskrog, men hvor alt over ripa, inkludert ripa, er av tre. Har bare hatt båten i en sesong og da jeg skulle pusse og olje ripa fant jeg tre tilfeller av råte. Områdene var ikke veldig store i diameter, kanskje fem centimeter, og de befant seg i skjøter. Da jeg pirket borti med en skrutrekker kunne jeg spa ut helt løs tremasse og det var mulig å grave mange centimeter ned i treverket. Jeg lurer på hvordan man best fikser dette slik at det blir ordentlig tett. Går det an å lime inn en ny trebit eller skal man ha i noen slags tettingsmasse? Jeg er takknemlig for alle mulige råd.) Redigert 24.Mai.2015 av Vegard Mahle Aas (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 24.Mai.2015 Del på Facebook Svart 24.Mai.2015 Ikke noe tetningsmasse! Man limer inn en ny trebit etter å ha fjernet alt som er råteskadet. Det er typisk at slikt kommer ved skjøter som ikke er godt forseglet når fuktighet trenger inn i endeveden. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Vegardsen Svart 26.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mai.2015 Okidoki, skal holde meg unna tettingsmasse:) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.