Shaggylaggy Startet 24.Mai.2015 Link til dette innlegget Startet 24.Mai.2015 Kan noen fortelle meg om dette er for mye/ unormal vibrasjon i akselen?Og eventuelt hva som kan være årsaken?Kjente på cutless lageret før jeg satt den ut, og det virket i orden. Hadde noen sår i propellen, er disse nok til å lage så mye vibrasjon? https://youtu.be/iCO_a40owXE Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 24.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2015 Det er jo i alle fall tydelig noe som er i ubalanse. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 24.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2015 Spørsmål: - vibrerer det ved alle turtall. Da er det i tilfelle tegn på kast i aksel eller en mistyngde. - eller er det bare slik i et spesielt turtallsområde. Da er det i tilfelle tegn på egensvigning og resonans. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Shaggylaggy Svart 24.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2015 Den er nok slik i alle turtall ja. (bortsett fra tomgang(i gir selvsagt)), Den har et område som er verre på rundt 15-1700rpm. Hvis man skulle kikket på dette selv, hva er det første du hadde begynt med? har lest litt om høydeforhold motor/gir. men hvor/hvordan måler jeg for at dette skal bli rett? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 24.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2015 Hva med å søke litt på forumet her om dette? Det er mange tråder om oppretting, kast, skjevheter, ubalanse og slike ting. Jeg hadde et prosjekt på båten vår i fjor pga. unormale vibrasjoner, og konklusjonen min var at det som regel ikke bare er en feil. Det ble en lang tråd om dette. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
ilebrekke Svart 5.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2020 Monterte sinkanode på akslingen ,, kan dette ha noe med at det oppstår vibrasjoner på akslingen? Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 5.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2020 ilebrekke skrev 17 minutter siden: Monterte sinkanode på akslingen ,, kan dette ha noe med at det oppstår vibrasjoner på akslingen? Ja, det er det . . . Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.