Jump to content

Tingen er at alle kart lyver – inkludert dette


Jawik

Recommended Posts

Ikje for å skrøyda, med dette har eg kjent te i mange år. Eg har større problemer med båtselgerer som står og lyver meg rett opp i fjeset uten en eneste anntydning te litt rødming i kjakene. Det er virkeligt bekymringsfullt.

Det er vel noe de fleste vet også. :giggle:

Link to post
Share on other sites

Ikje for å skrøyda, med dette har eg kjent te i mange år. Eg har større problemer med båtselgerer som står og lyver meg rett opp i fjeset uten en eneste anntydning te litt rødming i kjakene. Det er virkeligt bekymringsfullt.

 

Den siste (private) båtselgeren jeg hadde kontakt med forsøkte seg på 4 alternative løgner og bortforklaringer.

Jeg tok båten i øyesyn to ganger og hadde en del kontakt på telefon. Fikk flere alternative og helt forskjellige (og feilaktige bort-)forklaringer på et spesifikt problem med motoren som forøvrig var temmelig ny.

Jeg visste at han løy meg rett opp i ansiktet minst 4 ganger og det ble bare tull. 

Erfaring har visat at er det noe (1 ting) som skurrer mht selger/item er det i grunnen bare å gi BLAFFen i hele greia uansett teknisk gjenstands fortreffelighet.

Er en ting uavklart er det ganske sikkert flere. Det er min erfaring.

Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Dette er jo helt elementært. De som ikke har fått med seg dette må ha sovet under båtførerprøven.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Før eller siden kommer vel projeksjons-teknologien til båtene våre også. Da bør utfordringen med 2D kontra 3D være løst. Om det skjer i min levetid er jeg heller tvilende til. :)

Eller sakt på en annen måte. Det er en grunn til at den korteste veien mellom to punkter på kartet er en krum linje. :wink:

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...