Jump to content

Hva kan jeg forlange, Fjord 24DC??


turbobjørn

Recommended Posts

Heisann!

Jeg har nettopp pusset helt opp en fjord 24DC, menhar nå fått et tilbud om en båt jeg har veeldig lyst på, til en billig penge.

Jeg vil derimot ikke selge Fjorden billig, jeg har lagt ned mye jobb og penger i den, og liker båten kjempegodt!

Hva kan jeg forlange for båten min????? Den har alt nytt ute, nyopptrekte puter, nye stoler, ny dørk, inne i cabinen er det bra! Volvo penta AQ211 med 290DP drev fra 1990 med nye manifolder, risere, sjøvannspumpe og starter, som er i knallstand.

Ser Weekendere for opptil 200.000,- men har ikke sett en eneste DC tilsalgs.......lurer ælt på hva jeg kan få for den...noen forslag????

 

Mvh Bjørn!

Link to post
Share on other sites

pene/bra Weekendere har gjerne utropspris 200.000 (og litt mer med en nyere V8/290/ferskvannskjølt). DC ligger nok en del under Weekender i pris.

 

Årsmodellen spiller mindre rolle - det var vel i prinsippet ingen endringer på 24 DC fra midt på 70-tallet og til EOP - anstendig bruk, vedlikehold og oppussing betyr mye mer.

 

Hva med å prøve utrop på 200.000? Det er "lov" å få godt betalt så lenge begge parter er happy med handelen.

evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop.

Link to post
Share on other sites

Hadde det stått en diesel i den, da tror jeg prisen kunne rundet 200 blanke. Men det skal vel godt gjøres å få noe mer en 150.000 for en bensiner.

 

Men, er båten strøken. Hvem vet.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, ikke sant, diesel er i skuddet.

 

Blir jo litt a la "Ford Mustang Diesel" etter min mening. Daycruisere på 24 fot skal ha bensin V8er som ikke støyer, lukter eller rister. Men som "cruiser" - som i daycruiser.

 

Men mine synspunkter er neppe førende for prisene i båtmarkedet...........

evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop.

Link to post
Share on other sites

Hva er forskjellen på Weekender og DC utgaven da?

<{POST_SNAPBACK}>

Fjord 24 DC = "tradisjonell" daycruiser

Fjord 24 Weekender = modifisert daycruiser hvor "midten er hevet" en knapp halvmeter for å gi større høyde og volum i cabinen og for å gi plass til (den gang) banebrytende midtcabinen under fremre del av dørken i cockpit.

 

Se bildene jeg uten tillatelse har tjuva...

 

Daycruiser

 

Bilde

 

Weekender

 

Bilde

evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop.

Link to post
Share on other sites

Har lagt den ut på finn.no, for 149.000,- og har hatt en utrolig respons!!

Nesten så jeg ikke har lyst til å selge den alikevel....ser ut som om dette er noe folk er ute etter???

 

Den andre båten jeg har for hånden er en Master 670 Miami, kjempkul båt synes jeg, men kan ikke dere gi meg noen tips til hvilken av båtene dere ville hatt, litt pluss og minus ved hver av modellene....masteren er jo ganske mye mindre da....og noe dyrere....

Link to post
Share on other sites

Fjord 24 Weekender = modifisert daycruiser hvor "midten er hevet" en knapp halvmeter for å gi større høyde og volum i cabinen og for å gi plass til (den gang) banebrytende midtcabinen under fremre del av dørken i cockpit.

 

Bilde

det overbygget der var jammen... hva skal man si... :nonod:

 

barx

Link to post
Share on other sites

Jeg har hatt mange telefoner, og fåt ni mail tilsammen på to dager, så jeg regner ikke med at jeg forlanger for mye for den.

Men nå lurer jeg fælt på om jeg skla selge den......så på Master Miamien i dag, og den er ganske mye mindre gitt..........huff, dette ble vanskelig.....

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Hvis du likevel ikke skal selge den, synes du bør fjerne annonsen på finn.no

 

Her står det at du selger båten til høyeste bud over 149.000. Slik jeg tolker dette er båten min hvis jeg byr 150.000 og du ikke får andre bud.

 

Regner med at det er denne annonsen:

 

http://www.finn.no/finn/boat/object;pdc=11...Gy277901&pos=17

<{POST_SNAPBACK}>

Det står at jeg selger båten til høyeste bud over PRISANTYDNING, og jeg har da antydet at prisen bør ligge på over 149.000,-.

Men jeg kan gjerne omformulere annonsen min hvis du synes det.......

Redigert av turbobjørn (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei turbobjørn

 

Ikke for å være ækkel - dette er ment som konstruktiv kritikk. Jeg ser at du har endre teksten til:

 

Jeg vurderer å selge båten til høyeste bud over prisant. fordi jeg har en annen båt i kikkerten, men dersom jeg ikke får prisen jeg vil ha ....

 

Men

 

Personlig synes jeg fortsatt teksten er uklar, for hva legger du i begrepet "få den prisen jeg vil ha ?"

 

Beklager, men hvis jeg var på jakt etter båt, er annonseformuleringen fortsatt såpass uklar at jeg antagelig ville valgt å hoppe over denne annonsen.

 

:sailing: Lasse

Link to post
Share on other sites

Fulgte litt interessert med på denne diskusjonen. Det er jo en kjent problemstililng at en helst skulle ha solgt det man eier før man kjøper nytt. Når man da ikke handler med firma er det vanskelig å holde av en bruktbåt fra en privatperson til en får solgt gamle båten... Det beste du kan oppnå er vel at han ringer så snart båten evt er solgt så du da kan underrette dine interessenter...

 

Det du ønsker å oppnå her er vel at dersom noen er villig til å gi min. 149.000 for båten din så er det ok, forutsatt at den båten du ønsker (Miamièn) fortsatt er for salg? Går det ikke bare ann å skrive dette, ser at andre har gjort dette før deg.

 

For potensielle kjøpere blir nok dette mindre interessant, men det er jo redelig iallefall. Irriterende å bruke mye tid på å reise å se og prøve en båt som kanskje ikke skal selges likevel. Skriver du selges høystbydende over kr. x,- så er du vel også rent juridisk forpliktet til å selge hvis noen gir et bud over...? Nå er det vel få som går rettens vei for å få gjennomført et kjøp..., men, men.

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Heisann!

Jeg har nettopp pusset helt opp en fjord 24DC, menhar nå fått et tilbud om en båt jeg har veeldig lyst på, til en billig penge.

Jeg vil derimot ikke selge Fjorden billig, jeg har lagt ned mye jobb og penger i den, og liker båten kjempegodt!

Hva kan jeg forlange for båten min????? Den har alt nytt ute, nyopptrekte puter, nye stoler, ny dørk, inne i cabinen er det bra! Volvo penta AQ211 med 290DP drev fra 1990 med nye manifolder, risere, sjøvannspumpe og starter, som er i knallstand.

Ser Weekendere for opptil 200.000,- men har ikke sett en eneste DC tilsalgs.......lurer ælt på hva jeg kan få for den...noen forslag????

 

Mvh Bjørn!

<{POST_SNAPBACK}>

Det enkle er ofte ikke det letteste.

 

Du ber om hint om hvor mye du kan få for båten, og de fleste kommetarene går på innsigelser til annonseutformingen.............

evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop.

Link to post
Share on other sites

Kan dere ikke lese annonsen skikkelig?????

Det står at jeg vurderer å selge båten til høyeste bud over 149.000,- fordi jeg har en annen båt i kikkerten!!!!!! Det er en begrunnelse for hvorfor jeg har lyst til å selge båten min, ikke en betingelse for at jeg skal selge den!!!

Og som det for meg ganske tydelig fremkommer av annonsen, er det ikke vits i å komme og se dersom man ikke er ute etter å gi det jeg vil ha. Da må folk komme med et bud OVER det som er prisant. også vurderer jeg om det er nok i forhold til interesse osv.

Jeg hadde ikke satt inn en annonse dersom den ikke er til salgs, men dersom jeg ikke får en bra pris i forhold til hva båten er verd, selger jeg den selvfølgelig ikke. Det er jo nettopp derfor jeg startet denne tråden.

Og, det er mulig dere ville valgt å hoppe over annonsen, men det er mange andre som tydeligvis ikke gjør det, så det virker som om den fanger endel folks interesse alikevel. Uansett så har ikke dette noe med det denne tråden handler om, jeg lurte på hva båten er verdt, og evnt. når på året jeg burde selge den, og om dere kan hjelpe meg med å finne pluss/minus-sider ved å ha en slik båt jeg har, kontra en master miami.

Link to post
Share on other sites

Annonsen din er klar og tydelig for meg.

 

Dersom noen skulle mene at man ved å legge en annonse ut på Finn.no forplikter seg juridisk til å selge, tar vedkommende feil. Du er i din fulle rett til å vurdere bud og ta en avgjørelse på grunnlag av det.

 

Du har fått god respons på annonsen din, og da betyr det mindre om Lasse velger å hoppe over den... :wink:

Link to post
Share on other sites

Annonsen din er klar og tydelig for meg.

 

Dersom noen skulle mene at man ved å legge en annonse ut på Finn.no forplikter seg juridisk til å selge, tar vedkommende feil. Du er i din fulle rett til å vurdere bud og ta en avgjørelse på grunnlag av det.

 

Du har fått god respons på annonsen din, og da betyr det mindre om Lasse velger å hoppe over den... :wink:

Har aldri ment noe om det juridiske her, og det er samme for meg hva det står i annonsen. Som leser synes jeg fortsatt den er uklar.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...