Jump to content

Hva kan jeg forlange, Fjord 24DC??


turbobjørn

Recommended Posts

Ja, men det kommer en kar og ser på den på søndag, så da får vi se hva han sier. Det er jo forskjellig oppfattelse av finish osv.

Jeg synes båten har blitt kjempefin, men det er ikke sikkert andre er enig. Men, jeg er billakkerer av yrke, så jeg bør jo ha en viss sans for finish da......men...

Tenkte jeg skulle sette den på sjøen i morra, det er greit at folk får prøvd litt også....

Link to post
Share on other sites

Skriv i annonsen det du vil ha, du vil bli oppfatter son ekstremt useriøs om du etterpå hever prisen etter at interesennter har sett din annonse og båt. Intresentene vil ganske enkelt forsvinne...

Jeg vet, solgte båt til prisnantydning som oftest ligger i øvre lag, kjøpte en båt før dette til 30 % under prisanntydning... Det er bud som gjelder, men og forkaste eller godta et bud er heldigvis fritt...

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

Dersom noen skulle mene at man ved å legge en annonse ut på Finn.no forplikter seg juridisk til å selge, tar vedkommende feil. Du er i din fulle rett til å vurdere bud og ta en avgjørelse på grunnlag av det.

 

<{POST_SNAPBACK}>

Her tillater jeg meg å være aldeles uenig. Der er mulig turbobjørns annonse er utformet slik at han ikke er forpliktet til å selge, men en generell annonse hvor du sier XX selges for pris kr yy -

forplikter deg til å selge til den første som vil gi deg kr yy. Hvorvidt du annonserer dette på Finn

eller gir dette tilbud om salg på annen måte spiller ingen rolle.

Juridisk er det slik at tilbud + aksept = bindende avtale. Å ikke ville stå ved det kan bli kostbart -

uansett hvem av avtalepartene som "angrer" seg.

 

mvh

 

FredT

Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole

Link to post
Share on other sites

Her tillater jeg meg å være aldeles uenig. Der er mulig turbobjørns annonse er utformet slik at han ikke er forpliktet til å selge, men en generell annonse hvor du sier XX selges for pris kr yy -

forplikter deg til å selge til den første som vil gi deg kr yy. Hvorvidt du annonserer dette på Finn

eller gir dette tilbud om salg på annen måte spiller ingen rolle.

Juridisk er det slik at tilbud + aksept = bindende avtale. Å ikke ville stå ved det kan bli kostbart -

uansett hvem av avtalepartene som "angrer" seg.

 

mvh

 

FredT

Det var jeg som skrev at jeg regnet med at en er juridisk bunden av å skrive at noe selges over en hvis pris dersom en bys over dette da, men turbobjørn skriver jo vurderes solgt over xx kr så da bør vel alt være ok...

 

Lykke til og til svar på spørsmålet ditt. Jeg ville ikke byttet Fjorden med en Miami, men så er jo jeg litt innhabil siden jeg har Fjord... Det blir jo en avveining av behov og følelser..., men Fjorden må være mye større både ute og inne? Dersom bare sjøegenskaper er viktig så har jo begge et meget godt ord, men Miamien går vel mye raskere med samme motorstyrke?

Redigert av bjoris (see edit history)

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Joda, Fjorden er nok større på alle måter. Masteren gjør i flg. knopsmåleren ca 45 knop, og min gjør vel rett over 30, så det er forskjell der og.

I masteren sitter det en VP AQ260, ca. 260Hk, og i min en AQ211, ca. 210Hk. Jeg vet ikke hvor mye fortere Fjorden ville gått med 50Hk til???

Jeg er heller ikke sikker på hva fjorden veier, er det noen som vet det?? Sånn ca.?

Link to post
Share on other sites

Her tillater jeg meg å være aldeles uenig. Der er mulig turbobjørns annonse er utformet slik at han ikke er forpliktet til å selge, men en generell annonse hvor du sier XX selges for pris kr yy -

forplikter deg til å selge til den første som vil gi deg kr yy. Hvorvidt du annonserer dette på Finn

eller gir dette tilbud om salg på annen måte spiller ingen rolle.

Juridisk er det slik at tilbud + aksept = bindende avtale. Å ikke ville stå ved det kan bli kostbart -

uansett hvem av avtalepartene som "angrer" seg.

 

mvh

 

FredT

<{POST_SNAPBACK}>

Uenig må du gjerne være. Men det er altså ikke slik at man forplikter seg til å selge noe som helst ved å ha en annonse på Finn. Det er selvsagt fullstendig "tillatt", og helt akseptabelt i min oppfatning, å ha en annonse ute uten å være sikker på at man ønsker å selge.

 

Som du skriver er tilbud + aksept bindende, men det er en helt annen sak. Så lenge aksept ikke er gitt, står man fritt til å avslå også bud over prisantydning.

 

Om det er spesielt seriøst skal jeg ikke uttale meg om...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...