Torsen67 Startet 25.Mai.2015 Del på Facebook Startet 25.Mai.2015 Min nyinnkjøpte båt blir levert Asker i morgen med lastebil. Da går den rett på vannet og skal ikke opp før til høsten. Propellen ser ikke bra ut med litt rue og annen dritt. Regner med at sjåføren kan gi meg noen minitter til å få av det værste. Noen ide om hvilke verktøy og lurium jeg burde ta med? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 25.Mai.2015 Del på Facebook Svart 25.Mai.2015 Her er mitt forslag: En plankebit, bit av et forskalingsbord e.l. Treverket er skånsomt mot propellen og lager ikke riper. Har brukt det utallige ganger for å skrape ren propeller under vann. Et alternativ er en isskrape av den typen som bare er en som en firkantet plastbit. Også skånsom mot propellen. Til slutt kan du gå over med pusseduk av den typen rørleggere bruker på rørsveiser osv. Ligner på baksiden av kjøkkensvamper. Bruk rikelig med vann underveis. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
aebi Svart 25.Mai.2015 Del på Facebook Svart 25.Mai.2015 (redigert) Liten vinkelsliper med skrubbskive fra Biltema i 5 minutter. Gir fint resultat utan å slipe messing. http://www.biltema.no/no/Verktoy/Slipe-og-kappe/Ovrig/Flapdisc-polering-2000019667/ Redigert 25.Mai.2015 av aebi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 25.Mai.2015 Del på Facebook Svart 25.Mai.2015 Vet ikke hva skrubbeskive er, men hvis det er det samme som grovrengjører er jeg enig i at det funker. Men jeg ville nok fremdeles skrapet vekk det verste av rur med en plankebit e.l. Du kan uansett glemme å shine opp propellen på fem minutter Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Torsen67 Svart 25.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mai.2015 Flott, tar med isskrape av plast, drill med grovrengjører og en eller annen såpe. Får holde så lenge. Det er to båter som skal av. Kanskje han tar den andre først slik at jeg får noen minutter ekstra. 230v har jeg nok ikke tilgang på. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 25.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mai.2015 Kan jo se om de har en eller annen skrubbeskive for drill på Biltema. Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 26.Mai.2015 Del på Facebook Svart 26.Mai.2015 Grovrengjører for drill hos Biltema Sitér dette innlegget Link to post
baatan Svart 26.Mai.2015 Del på Facebook Svart 26.Mai.2015 (redigert) :) den lå på vannet, da funker det dårlig med 30% saltsyre. :) Redigert 26.Mai.2015 av baatan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 26.Mai.2015 Del på Facebook Svart 26.Mai.2015 Ikke hvis du bruker mye nok! Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 26.Mai.2015 Del på Facebook Svart 26.Mai.2015 Skikkelig saltsyre og skylle etterpå. Først saltsyre, oppvaskbørste og skylle. Blir god som gull. Eller flapdisc fra Biltema og vinkelsliper. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Torsen67 Svart 26.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mai.2015 Da ble det saltsyre mens den var på bilen. Fikk bort det meste, men noe gnikking og gnukking ble det ikke tid til selv om jeg hadde med grovbørste. Saltsyre gjør susen i blandt:-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.