step Svart 5.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2015 Jeg er klar med vest og øl! Er du klar med båten? Sitér dette innlegget SeaShepherd. . . . . Båt er noe drit...... . . Motor til båten Link to post
TimJ Svart 5.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2015 Hehe, litt småplukk igjen så er jeg klar. Glemte Seff å kjøpe olje i går.... Hvor finner jeg det i dag? Sitér dette innlegget Link to post
step Svart 5.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2015 Statoil har?? Sitér dette innlegget SeaShepherd. . . . . Båt er noe drit...... . . Motor til båten Link to post
TimJ Svart 5.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2015 Jupp, kjøpte der:-) Sitér dette innlegget Link to post
TimJ Svart 5.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2015 (redigert) Da har man endelig fått vann under kjølen???? Startet heller dårlig med at motoren ikke ville starte... Så kom jeg på ha som lå igjen hjemme.... Dødmanns snora.... Så etter litt rally mekk, en del gloser som ikke var for sarte sjeler og barn fyret motoren.... Ble skikkelig skuffet dog da det var null fart å spore.... Ga gass og turteller steg til 6000rpm uten at farten økte noe særlig. Målte ikke farten men kan tenke meg rundt en 10 knop maks.... Hva kan dette komme av? For liten propell? Feil høyde på motor? Slurer propellen eller kan det være en god blanding her? Hvordan finner jeg riktig propell størrelse? Bilder av 90% ferdig båt kommer snart, glemte rett og slett å ta bilder.... Har jobbet til langt på natt noen dager nå for å bli ferdig... Redigert 5.Juli.2015 av TimJ (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 6.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2015 Må være sluring da ja... Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
TimJ Svart 6.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2015 Ok, da får jeg sjekke propellen min og se... Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 6.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2015 Du får sette merke i boss og propell så ser du fort om det flytter seg Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
TimJ Svart 6.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2015 Skal prøve det ja. Har også en alarm som kommer etter noen minutters gange. Stopper motoren, starter den igjen med en gang så er den borte. Vi snakker da alarm type sinnsykt høy, kan dette være varsel for temp? Har fin kjølestråle, så kan ikke helt skjønne at det faktisk er noe galt med kjølingen. Sitér dette innlegget Link to post
TimJ Svart 6.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2015 Tidenes nedtur??? Gikk ut i båten i dag for å gjøre ferdig litt småplukk, kjente at det luktet sykt bensin.... Er en liten rift i den nye tanken jeg har kjøpt, så Ila natten har ca 20 liter bensin rent ut i båten..... Teppe, dørkplater ødelagt, pluss en da full tank med bensin rett i dass??? Flaks at det ikke smalt ute på fjorden i går for å si det sånn.... Har man ikke nok å gjøre fra før så..... Sitér dette innlegget Link to post
T&P Svart 6.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2015 Hei! Flott arbeid det her Er i startblokkene med eget & lignende prosjekt. Vurderer også trimflaps men vil helst ha justerbare Mulig eg har missa det i tråden din, men åssen maskin&propell har du satt deg opp med? Hald oss gjenre oppdatert om åssen MARITIME adresserer sprekt tank. Eg har et "litt" anstrengt forhold til den lokale sjappa..... Sitér dette innlegget Link to post
TimJ Svart 7.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2015 Hei T&P, Jeg har en Johnson 115hp VRO fra 1990 med standard propell. Maritim fikset biffen tvert, byttet tanken med en gang samt at jeg fikk en liten kompensasjon. Så all ære til de her nede i Oslo hvertfall. Så nå skal ny tank monteres, bensin vasket jeg i går, så alt står og lufter seg nå.... Må bare finne ut av dette med motor og propell nå så blir det bra.... Sitér dette innlegget Link to post
sebba2 Svart 1.August.2015 Link til dette innlegget Svart 1.August.2015 det var synd med bensinen aslå.. har vert borti det samme.. 100 ltr bensin i hele den svartes dørken,.... snakker om drit!!!! har alltid følgt deg og proskjektet ditt, syns det var veldig bra. sorry for noen skriveleifer! Sitér dette innlegget -Today Is Another Smoke Some Cigarettes, Spend Some Money And Drink Some Caffeine Day Today.. -Phil Harris Link to post
TimJ Svart 1.August.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.August.2015 Takk for det Sebba2:-) Er noe fordømrande herk med bensin over alt ja:-) Båten blir forøvrig lagt ut for salg om kort tid. Hvis noen her kunne tenke seg en liten pen sak, send meg en Im så blir vi enige. Alt følger da med, henger, motor og båt selvsagt:-) Sitér dette innlegget Link to post
T&P Svart 1.August.2015 Link til dette innlegget Svart 1.August.2015 Båten er finfin den Hengaren er tragisk..... Kva ser du for deg? Send meg gjerne ei IM Sitér dette innlegget Link to post
TimJ Svart 1.August.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.August.2015 Hengeren er faktisk utrolig fin, veldig enkel å håndtere og ligger fint bak bilen. Drar lett båten opp alene. Sender deg IM:-) Sitér dette innlegget Link to post
Toddy B Svart 1.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2021 Hei. Vet det er noen år siden dette nå, men hadde vært veldig gøy å se noen bilder fra ferdig prosjekt. ? Har tilsvarende båt selv nå så gøy å sammenligne litt løsninger :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.