Jump to content

Prosjekt ventepølse (16" alicraft)

TimJ

Recommended Posts

Da har man endelig fått vann under kjølen????

Startet heller dårlig med at motoren ikke ville starte... Så kom jeg på ha som lå igjen hjemme.... Dødmanns snora....

Så etter litt rally mekk, en del gloser som ikke var for sarte sjeler og barn fyret motoren....

Ble skikkelig skuffet dog da det var null fart å spore.... Ga gass og turteller steg til 6000rpm uten at farten økte noe særlig.

Målte ikke farten men kan tenke meg rundt en 10 knop maks....

Hva kan dette komme av? For liten propell? Feil høyde på motor? Slurer propellen eller kan det være en god blanding her?

Hvordan finner jeg riktig propell størrelse?

Bilder av 90% ferdig båt kommer snart, glemte rett og slett å ta bilder....

Har jobbet til langt på natt noen dager nå for å bli ferdig...

Redigert av TimJ (see edit history)

Tidenes nedtur???

Gikk ut i båten i dag for å gjøre ferdig litt småplukk, kjente at det luktet sykt bensin....

Er en liten rift i den nye tanken jeg har kjøpt, så Ila natten har ca 20 liter bensin rent ut i båten.....

Teppe, dørkplater ødelagt, pluss en da full tank med bensin rett i dass???

Flaks at det ikke smalt ute på fjorden i går for å si det sånn....

Har man ikke nok å gjøre fra før så.....

bilde

Hei!

Flott arbeid det her

Er i startblokkene med eget & lignende prosjekt. Vurderer også trimflaps men vil helst ha justerbare

Mulig eg har missa det i tråden din, men åssen maskin&propell har du satt deg opp med?

Hald oss gjenre oppdatert om åssen MARITIME adresserer sprekt tank. Eg har et "litt" anstrengt forhold til den lokale sjappa.....

Hei T&P,

Jeg har en Johnson 115hp VRO fra 1990 med standard propell.

Maritim fikset biffen tvert, byttet tanken med en gang samt at jeg fikk en liten kompensasjon. Så all ære til de her nede i Oslo hvertfall.

Så nå skal ny tank monteres, bensin vasket jeg i går, så alt står og lufter seg nå....

Må bare finne ut av dette med motor og propell nå så blir det bra....

• 4 uker senere...
  • 5 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...