Jump to content

Prosjekt ventepølse (16" alicraft)

TimJ

Recommended Posts

Sitter og funderer litt, burde jeg kjøpe meg smarttabs og montere på båten?

Iom at jeg skal ha på en 115hk motor, så veier jo den noen kilo. Min er da fra 89-90, så er heldigvis av den "lette" varianten fra Johnson....

Jeg skal ha en 50 liters bensintank foran under fremdekket og ett eller to batterier.

Ulempen med å montere smarttabs er at da må jeg ha badeplatformer for å kunne ha bade stige...

Noen som har tips og innspill her??

Det kommer nok av at folk er ute på sjøen i finværet :wink:

Ville nå prøvd båten litt med oppsettet du allerede har før du eventuelt skrur på et par smarttabs. Mye trim kan gjøres med å tilte motoren. Og som du sier vil en av disse kunne komme i konflikt med badestige, så gjerne det hadde vært best å teste ut litt på forhånd?

Hehe, regner med at folk er på sjøen nå om dagen ja:-)

Gikk nå på en smell i går og kjøpte både smarttabs og en badeplatform, snakket med en hos maritim som mente at jeg ville få litt ekstra løft i hekken med de, noe jeg helt sikkert trenger...

Nå har jeg kommet dit at det er montering som står for døren.

Skal slipe og polere litt, fjerne lim innvendig og få i nytt teppe.

Lage nye dørkplater og få laget ett feste til bensintanken og batteri foran i båten, legge opp styring og el til det som skal monteres.

Bilder kommer senere i dag:-)

ser du har satt flapsene i strammeste posisjon på de nedre festene. Kan kanskje bli litt mye , ville startet i midten. (kommer også an på hva slags modell / gassfjærer du gikk for. Har 60 punds på mine. ) 

Vanskelig å se, men går ut fra du monterte som anvist med flapsene litt over bunn? 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Nå begynner det å bli båt igjen??

bilde

Noen fler enn jeg som synes at pullpiten foran burde vært noen cm lavere? Ser og ut som om de er montert feil vei... Det får jeg ikke gjort noe med nå siden hullene da ikke stemmer, men vurderer å gjøre dem litt lavere... Hva tror folket?

Trenger og rustfrie skruer i litt forskjellige dimensjoner.

Hvor i Oslo/Akershus/Østfold er det bra utvalg på dette?

Maxbo hadde heller dårlig utvalg:-(

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...