TimJ Svart 18.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2015 Takk for svar:-) Har allerede klint på BT sitt bunnstoff, to strøk, og det ble egentlig helt greit. Skal forske litt på det med sliping, men tror at 1200, 2000 og 3000 burde holde. Har en kompis som er polishoholiker, så han skulle finne frem alt jeg trenge for å få balja blank igjen:-) Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 18.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2015 Høres bra ut En skikkelig poleringsmaskin og god polish vil nok gjøre jobben overkommelig! Sitér dette innlegget Link to post
TimJ Svart 20.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2015 Sitter og funderer litt, burde jeg kjøpe meg smarttabs og montere på båten? Iom at jeg skal ha på en 115hk motor, så veier jo den noen kilo. Min er da fra 89-90, så er heldigvis av den "lette" varianten fra Johnson.... Jeg skal ha en 50 liters bensintank foran under fremdekket og ett eller to batterier. Ulempen med å montere smarttabs er at da må jeg ha badeplatformer for å kunne ha bade stige... Noen som har tips og innspill her?? Sitér dette innlegget Link to post
TimJ Svart 20.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2015 Fryktelig dårlig respons her om dagen må jeg si.... Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 21.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2015 Det kommer nok av at folk er ute på sjøen i finværet Ville nå prøvd båten litt med oppsettet du allerede har før du eventuelt skrur på et par smarttabs. Mye trim kan gjøres med å tilte motoren. Og som du sier vil en av disse kunne komme i konflikt med badestige, så gjerne det hadde vært best å teste ut litt på forhånd? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 21.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2015 ville også prøvd uten først Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
step Svart 21.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2015 Er du ferdig snart?? Blir bare lekert dette?? Sitér dette innlegget SeaShepherd. . . . . Båt er noe drit...... . . Motor til båten Link to post
TimJ Svart 21.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2015 Hehe, regner med at folk er på sjøen nå om dagen ja:-) Gikk nå på en smell i går og kjøpte både smarttabs og en badeplatform, snakket med en hos maritim som mente at jeg ville få litt ekstra løft i hekken med de, noe jeg helt sikkert trenger... Nå har jeg kommet dit at det er montering som står for døren. Skal slipe og polere litt, fjerne lim innvendig og få i nytt teppe. Lage nye dørkplater og få laget ett feste til bensintanken og batteri foran i båten, legge opp styring og el til det som skal monteres. Bilder kommer senere i dag:-) Sitér dette innlegget Link to post
TimJ Svart 21.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2015 Da har man våtslipt båt så jeg så mannen med ljåen opptil flere ganger.... Startet og rubbe opp igjen lakken har jeg gjort og. Har også startet med litt småmontering Så nå er det full gass for å bli ferdig, satser på sjøsetting om to uker.... Sitér dette innlegget Link to post
TimJ Svart 21.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2015 Er du ferdig snart?? Blir bare lekert dette??Snart, du må bare komme deg hjem så vi får satt sammen motor igjen????? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 21.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2015 ser du har satt flapsene i strammeste posisjon på de nedre festene. Kan kanskje bli litt mye , ville startet i midten. (kommer også an på hva slags modell / gassfjærer du gikk for. Har 60 punds på mine. ) Vanskelig å se, men går ut fra du monterte som anvist med flapsene litt over bunn? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
TimJ Svart 22.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2015 Ja, så det selv og at dem er på det strammeste. Skal endre det til midten som du sier:-) Kjøpte de som var for motor mellom 90-140 hvis ikke jeg husker helt feil. Jepp, montert 1" over bunn, fulgte med en mal for det og gitt, så var egentlig ganske enkelt å montere. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 22.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2015 da er det kanskje modellen som heter 1290-80 du har? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
TimJ Svart 22.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2015 Er vist 1290-60 jeg har, på esken står den for 15-19" båt og 60-100hk.... Mens maritim sin lapp sier 70-140hk.... Har dem da klart og finner feil, eller vil det fungere med dem jeg kjøpte da? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 22.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2015 jeg har 1290-60 på en wesling med 80hk og på Yamarin med F115 på hekken, virker i massevis og vil tro du fort vil finne en bra justering du også Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
TimJ Svart 22.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2015 Supert, da gleder jeg meg til å teste:-) får starte på midten som du sa og prøve der først. Sitér dette innlegget Link to post
TimJ Svart 24.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2015 (redigert) Da har man kommet litt videre. Montert badeplatform Redigert 24.Juni.2015 av TimJ (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
TimJ Svart 27.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2015 Nå begynner det å bli båt igjen?? Noen fler enn jeg som synes at pullpiten foran burde vært noen cm lavere? Ser og ut som om de er montert feil vei... Det får jeg ikke gjort noe med nå siden hullene da ikke stemmer, men vurderer å gjøre dem litt lavere... Hva tror folket?Trenger og rustfrie skruer i litt forskjellige dimensjoner. Hvor i Oslo/Akershus/Østfold er det bra utvalg på dette? Maxbo hadde heller dårlig utvalg:-( Sitér dette innlegget Link to post
step Svart 27.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2015 (redigert) Tingstad på Grorud får du kjøpt i løsvekt?? Redigert 27.Juni.2015 av step (see edit history) Sitér dette innlegget SeaShepherd. . . . . Båt er noe drit...... . . Motor til båten Link to post
TimJ Svart 27.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2015 Takk:-) Sitér dette innlegget Link to post
MorganX Svart 27.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2015 Bauhaus i vestby har mye syrefaste skruer til en billig penge...Det kjøpes i løsvekt. Sitér dette innlegget Link to post
TimJ Svart 1.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2015 Kommet litt lenger, begynner å likne en båt nå... Bare får ferdig bensintank plassering nå... Så kan jeg begynne å kose meg med det elektriske.... Sitér dette innlegget Link to post
step Svart 3.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2015 Ferdig snart? Du må testet den før du må ta frem snøfreseren? Sitér dette innlegget SeaShepherd. . . . . Båt er noe drit...... . . Motor til båten Link to post
TimJ Svart 3.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2015 Klovn??? Snart ferdig med å koble opp kabler til motor... Har vært og kjøpt finer plater så i morgen blir det NM i saging og bygging... Sjøsetting på søndag?????? Sitér dette innlegget Link to post
TimJ Svart 3.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2015 Og når endelig motoren er på og alt ser lyst ut... Så må jeg jaggu løfte den av igjen for å montere den forba... Hydrauliske styringa....???? Men, har fått koblet litt instrumenter osv, så ting ser lyst ut for sjøsetting på søndag....? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.