Jump to content

Erfaring med Soromap AF2 og groe?


JSM

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg har en ganske rask seilbåt som fra forrige eier har Vc17 under. Vi seiler ikke regatta, kun Færdern de årene det klaffer (dessverre ikke i år). Hjemmehavnen ligger i strømrikt område med rikelig avrenning fra åkre rundt på ca 4 meters dyp. Altså perfekte groforhold. Og gro gjør det. Første året jeg hadde båten kunne jeg solgt blåskjell med fortjeneste og i fjor måtte jeg skrape båten flere ganger i løpet av sesongen (ligger ute hele året). Naboen på brygga som også har Vc17 under virker å trives ganske godt med jobben som kreves for å holde skroget pent, faktisk så godt at han skrapte min båt i fjor også. Jeg har trives imidlertid bedre med seiling og bading fordi man har lyst og tenker på å skifte bunnstoff. 

 

Har sett litt på Soromap sin AF2 Racing som ser ut til å ha kobber og teflon slik som Vc17, men som sorterer som mykt bunnstoff, er det noen som har erfaring med denne? Eventuelt andre bunnstoff som ikke gjør meg til havbruker?

 

 

Link to post
Share on other sites

Takk!

Lite regattaseiling på høyt nivå her så det går nok fint. Har søkt her, men finner lite erfaringer over noe tid, men tror jeg går for Soromap. Husker du hvor drøy den var/hvor mye du brukte? La du på to strøk? Går ut i fra at skumrulle er tingen her også?

Link to post
Share on other sites

  • 5 år senere...
  • 7 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...