JSM Startet 28.Mai.2015 Link til dette innlegget Startet 28.Mai.2015 Hei! Jeg har en ganske rask seilbåt som fra forrige eier har Vc17 under. Vi seiler ikke regatta, kun Færdern de årene det klaffer (dessverre ikke i år). Hjemmehavnen ligger i strømrikt område med rikelig avrenning fra åkre rundt på ca 4 meters dyp. Altså perfekte groforhold. Og gro gjør det. Første året jeg hadde båten kunne jeg solgt blåskjell med fortjeneste og i fjor måtte jeg skrape båten flere ganger i løpet av sesongen (ligger ute hele året). Naboen på brygga som også har Vc17 under virker å trives ganske godt med jobben som kreves for å holde skroget pent, faktisk så godt at han skrapte min båt i fjor også. Jeg har trives imidlertid bedre med seiling og bading fordi man har lyst og tenker på å skifte bunnstoff. Har sett litt på Soromap sin AF2 Racing som ser ut til å ha kobber og teflon slik som Vc17, men som sorterer som mykt bunnstoff, er det noen som har erfaring med denne? Eventuelt andre bunnstoff som ikke gjør meg til havbruker? Link to post
Framtia Svart 28.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2015 jeg har brukt Saromap i to sesonger og det grodde nesten ikke i det hele tatt. Men overflaten blir ikke spesielt glatt, så hvorvidt det er optimalt for regattaseiling på høyt nivå er jeg usikker på. Søk på Saromap her så finner du mer info. Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
JSM Svart 28.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2015 Takk! Lite regattaseiling på høyt nivå her så det går nok fint. Har søkt her, men finner lite erfaringer over noe tid, men tror jeg går for Soromap. Husker du hvor drøy den var/hvor mye du brukte? La du på to strøk? Går ut i fra at skumrulle er tingen her også? Link to post
Framtia Svart 28.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2015 husker ikke forbruket, men kanskje 4 bokser på en 40-foter? Den lokale båtsjappa er så grei at de tar retur på det jeg kjøper for mye. Jeg la på med skumrulle ja. Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
alidal Svart 27.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2021 Noen med mer erfaring med dette bunnstoffet? Link to post
5nacks Svart 26.Januar.2022 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2022 Ja, bruker det på vår Hanse. Null groe. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn