PlattLens Startet 3.Juni.2015 Del på Facebook Startet 3.Juni.2015 Hei! Har akkurat satt båten min på vannet. Alle gjennomføringer er byttet og det så helt fint ut. Men etter noen timer på sjøen, observerte jeg at det svettet litt vann rund en ventil. Virker som det er i gjengene mellom ventil og gjennomføring. Har brukt gjengetape, men ser nok nå at jeg burde ha brukt hamp.... Er det noen måte å fikse denne lekkasjen på, uten å måtte ha båten på land igjen? Noen kjemikalier som kan påføres? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 3.Juni.2015 Del på Facebook Svart 3.Juni.2015 Hadde du brukt hamp, hadde det trutnet av seg selv. Gjengetape har ingenting på slike sammenføyninger å gjøre. Med mindre du får det tett ved å stramme litt ekstra, er nok eneste løsning demntering desverre. Men om det bare er svetting, kan det kanskje vente til neste gang du skal opp likevel? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Ove T Svart 3.Juni.2015 Del på Facebook Svart 3.Juni.2015 En sådan här som jag för övrigt tycker har många begränsningar kan gå att använda om du inte har sil eller vinkel på genomföringen.http://www.seabung.com/ Det kanske finns någon som har en att hyra ut? Hälsningar Ove Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 3.Juni.2015 Del på Facebook Svart 3.Juni.2015 Kanskje en ide å la det svette foreløpig og ta det neste gang båten er på land? Da ville jeg brukt Loctite gjengetetning eller tilsvarende. Ellers finnes det såkalt vulkaniserende tape som muligens kunne være en foreløpig løsning? Du finner mange leverandører ved å google det. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
PlattLens Svart 3.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juni.2015 Takk for raske svar. Blir nok til at jeg demonterer alle koblinger og bruker hamp neste gang jeg skal på land. Sitér dette innlegget Link to post
Fjordgubbe Svart 3.Juni.2015 Del på Facebook Svart 3.Juni.2015 Går fint med gjengeteip, men problemet er at du ikkje kan justere fram og tilbake. Då er hamp betre. Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Thomas Svart 3.Juni.2015 Del på Facebook Svart 3.Juni.2015 Gjengetape er noe satans drit og skal ikke brukes. Locktite gjengesnor, Locktite flytende gjengetetting, eller hamp med locker pasta er det som gjelder. Rørleggern. Sitér dette innlegget Skvulp BåtforeningNor Star 290, 2001Hjemmehavn; Slependen, Bærum Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.