Jump to content

NMEA 2000 til WIFI gateway

Norskipper

Recommended Posts

Noen som har erfaring med en N2K -> WIFI gateway?  Jeg ser for meg at ved å koble den på bussen, skal den kunne sende data fra alle givere, AIS, autopilot, motor, VHF etc til et nettbrett eller smart telefon kjørende egnet SW.  Den benytter både TCP (for 2-veis forbindelse) og UDP (for kringkastingsmodus), og skal antagelig også inneholde en DHCP server.

Digital Yatch har en Navlink Wireless NMEA2000 server, men jeg ville gjerne høre om noen erfaringer med den.  Jeg bruker iSailor på en ipad, og den kan ta imot både AIS og sensor info over NMEA, men jeg har ikke funnet ut om a) den støtter N2K eller b) Navlink konverterer til et format iSailor støtter.

Målbildet mitt er altså å kunne benytte ipad som en fullintegrert n2k enhet over wifi.  Da kan man kjøre de plottere, target boat speed apper, vær-ruting, ++ som man ønsker og nyte godt av kreativiteten man finner i appstore og googleplay.

Sailing - the most expensive way to travel in discomfort....

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...