Jump to content

Reparere furlex med defekt kulelager

littmild

Recommended Posts

Jeg har tabba meg "litt" ut i dag.. :headbang: Full av iver og kunnskapsmangel klarte jeg å demontere litt for mye av furlexen min, som resulterte i at jeg plutselig satt med alle kulene fra lagerne på trommelen i hånda.. F@#%!!!

Etter planen skulle båten ut i morgen, det er nok litt optimistisk, men skulle helst får fikset det. Har noen andre enn meg opplevd dette?

bilde

Den stanga nederst i bilde skulle ikke ha kommet ut, den skal være lagret opp med 10 kuler i hver ende..

Klarer ikke finne ut hvordan jeg skal få dette sammen igjen, er det i det hele tatt mulig, eller bør jeg bare sende den inn? Er det Elvstrøm som har peil på Furlex/Seldén?

- Anders Hanche Aasmundsen.
CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010)
Medlem: Leisure Owners Association

Hvis du ikke får hjelp av firmaer i Norge kan du ringe rett til Seldén i Sverige. Jeg gjorde det for noen år siden, og de sendte meg nye "fjærer" (de som kobler sammen de enkelte seksjonene i profilen). Skulle ikke ha en krone. Unevnelig firma på langkaia i Oslo påstod at Seldén var utsolgt  :crazy:

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Hei, fant du ut av dette?

Jeg har et lignende problem med plasthylsen kan trekkes opp i forhold til den stanga med lagrene på slik at kulene i det nederste lageret kan dette ut hvis jeg strammer fallet. Det er 1-2 cm slark. Noen som vet ha dette skyldes ?

En annen ting, det skal visstnok være en måte å løsne plasthylsen som tauet snurres rundt. fig. B14 på bildet, noen som vet hvordan ? Da kan jeg kanskje få sett om kulene i det øvre lageret er på plass.

https://baatplassen.no/bildearkiv/59/59350/s100.jpg

Redigert av krisla (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...