BornToFly Startet 6.Juni.2015 Link til dette innlegget Startet 6.Juni.2015 Jeg har søkt litt på nettet, men finner ingen howto på hvordan man smører skjøtevinsjene. Mine lager en stygg lyd, så tenker det trengs litt smøring. Noen her som har tips på hvordan det gjøres? En video hadde vært supert! :D Sitér dette innlegget Link to post
aileenll Svart 6.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2015 Her er en youtube video : Du må ta winchen fra hverandre. Det gjøres enten ved å ta av lukke ringen på toppen, eller skru ut skrue i bunn av hullet til winchhåndtaket, eller skru winshen mens du holderi mot medhåndtaket. Det kommer helt an på winchtypen. Når du har tatt den i frahverandre, må du vaske vekk alt gammelt fett, salt og sand. Kanskje må du og bytte mothold knapper med tilhørende fjerer. Før du skrur den sammen smører du opp med molymbdenfett kan fåes på biltema. Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
BornToFly Svart 6.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2015 Herlig! Tusen takk for svaret :D Nå skal det nok bli bedre :):):) Sitér dette innlegget Link to post
Zhik Svart 6.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2015 Og her har du en video som viser service på Harken wincher. Pass godt på at du ikke mister deler når du åpner winchen. Det er jo kort vei til vannet fra der skjøtewinchene sitter. Et stort håndkle e.l. mellom winchen og rekka kan være lurt. https://youtu.be/BJcCkzvvV0E Sitér dette innlegget www.SailTuv.no Link to post
BornToFly Svart 6.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2015 Godt tips det der med håndkleet :) Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 6.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2015 Var det her det var snakk om en Banner? Her er manualer og sprengskisser for Andersen wincher. http://andersenwinches.com/aw/support_manuals.asp?selected_menu_id=20471 Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 8.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2015 Hvis det er en slags "key-ring" som holder trommelen på plass; fjern den med en nebbetang/Leatherman. Da kan du holde i den mens du fjerner. Hvis du bruker et skrujern risikerer du at den spretter på sjøen fortere enn du kan si - plopp. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Mulligan Svart 8.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2015 key-ring Heter Seegerring. Tang for å håndtere disse fåes hos Biltema og andre. Sitér dette innlegget Link to post
pacuare Svart 8.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2015 Jeg håper han har løst det nå, Andersen vinsjer på Banner har som Herman sier en tynn ring på toppen som holder alt på plass. Jeg bruker skrutrekker til å løfte enden opp, derfra bruker jeg fingerne og dytter den ut av sporet. Da har jeg kontroll, Ville nesten vært mer nervøs med tang. Alle deler passer bare på ett sted, så enkelt å montere igjen. Sørg for å få det helt rent (på større vinsjer bruker jeg isboks med bensin og tannbørste). Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 8.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2015 Litt usikker på hvilke vinsjer du mener, mener du de på kaia? (sorry, kunne ikke dy meg ) Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Herman Svart 8.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2015 Lykke til med å overbevise folk om at det som står på rekka heter genoaspill. Like lett som det er å fortelle folk at det heter manifold (ikke manifoil) Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
BornToFly Svart 8.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2015 Jeg har enda ikke fått tid til å rense og smøre vinsjene, men satser på å få gjort det til helga. Masse god hjelp å få her :D Ser ikke ut til å være en så alt for vanskelig jobb heller Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.