fozz89 Startet 8.Juni.2015 Del på Facebook Startet 8.Juni.2015 hei har prøvd og søke litt her på forumet og det er noen som har hatt lignende problem som meg men ikke helt det samme. har en volvo penta aqad40b 1985 som jeg ikke for over 2500rpm med belsastning. når jeg gir full gass så hører jeg turboen begynner og jobbe men jeg får sort røyk ut. motoren fungerte helt fint da jeg la til kai for 2 uker siden men nå er det noe som er galt. har ikke sjekket så veldigt mye men har tatt en visuel sjekk sett at det ikke lekker olje fra turbo osv. motoren fungerer helt fint på lavt turtall, noen som har tips hvor jeg skal starte feil søkingen? Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 8.Juni.2015 Del på Facebook Svart 8.Juni.2015 Enkleste først. Er luftfilteret ditt tett? Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
fozz89 Svart 8.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juni.2015 Filteret ser ok ut kan det være lurt og skifte bare for og være sikker? Sitér dette innlegget Link to post
TF Svart 8.Juni.2015 Del på Facebook Svart 8.Juni.2015 Prøv uten filter først. Sitér dette innlegget Link to post
fozz89 Svart 8.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juni.2015 Den er grei andre tips? Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 8.Juni.2015 Del på Facebook Svart 8.Juni.2015 Kontroller slanger/klemmer mellom turbo og ladeluftkjøler. Sitér dette innlegget Link to post
fozz89 Svart 31.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.August.2015 (redigert) Hei Har omsider funnet problemet var 2 skruer som holder slangen inntill ladeluftkjøleren som var skrudd seg litt ut så det lakk ut luft der. Små skruer kan velte stor motor ☺ Redigert 31.August.2015 av fozz89 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.