Jump to content

kragerø - strømstad/koster

frdrk_k

Recommended Posts

søkt litt rundt, og er mye tråder, og mye tips å triks.

uansett, jeg og 2 venner skal hive oss over til søta bror, handle litt inne i strømstad og ta langhelg på koster der en bekjent av oss jobber om dagen.

båten vi har er en scand dynamic 9200, med ei d6 i, så hastigheten (om vær tillater selfølgelig) skal være rimelig grei.

regnet på at det er ca. 56 NM til strømstad fra kragerø

bilde

av ustyr som er med:

kart

kartplotter

navionics på tablet

drivanker

reserveldeler til motor

håndholdt vhf

jeg regner med at pil 1 er det greieste løsning, bang rett over, samt dra tidlig fredags morgen da alle har fri.

uansett det jeg vil frem til er om dette er "uansvarlig", og om evt. farer samt innseilingen mot koster/strømstad.

alle år jeg har hatt i båt, er på sørlandet og litt oppover østlandet, samt kortere kryss over til svenske kysten

får jo også legge til at båten er av klasse C, i ce merkingen

Redigert av frdrk_k (see edit history)

Husk at det er midsommarafton i Sverigge til helgen, og da kan det bli mye båter i havnene på Koster. Midsommarafton er stooort i Sverige.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Fin tur i fint vær. Vet ikke noe om rekkevidde på håndholdt vhf men dere vil være uten mobildekning en stund tror jeg.

nei regner med tlf dekning er bortimot hele veien

Husk at det er midsommarafton i Sverigge til helgen, og da kan det bli mye båter i havnene på Koster. Midsommarafton er stooort i Sverige.

litt av grunnen vi drar over, kjenner godt til midtsommer, jobber med endel svensker på jernbanen =)

men det finnes vel altids en mulighet for å stappe seg inn en plass

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...