MrHolm Startet 17.Juni.2015 Link til dette innlegget Startet 17.Juni.2015 Var ute første tur med båten og etter en halvtime kom det masse røyk fra motoren. Etter dette begynte den å fuske. Tror det er en tidlig 90-talls motor. Min første tanke var at den ikke fikk god nok kjøling og at det var vanndamp som kom i fra motoren. Men før jeg bytter impeller vil jeg gjerne vite hva som har skjedd med motoren. Når jeg startet motoren når den var blitt kald igjen fusket den fremdeles. Jeg har hatt en kompressor test på alle sylindere og de viser samme nivå. Har også byttet tennpluggere - samme resultat. Har knist fra alle pluggene. Det siste som jeg gjorde i fjor var å rense forgasserne. Har noen opplevde dette tidligere? Sitér dette innlegget Link to post
Whiskey Svart 19.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2015 Totakter? Da er det kanskje for mye olje i blandingen Sitér dette innlegget Baltic-pappa Link to post
bellen Svart 19.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2015 Kva resultat fekk du av kompresjonstesten? I verste fall kan motoren ha skjært seg om den har gått seg varm, men det er relativt enkelt å sjå om den får kjøling. Sitér dette innlegget Link to post
MrHolm Svart 20.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2015 Totakter ja. Fikk litt over 9 på alle sylindere. Men da var motoren kald. Sto at testen skulle tas når motoren var mellomvarm. Men siden den fusker lot jeg være å varme den opp. Jeg har gitt opp og levert båten på verksted. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 20.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2015 kan være en av flottørene som henger på , slik at en sylinder drukner i bensin...? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.