Chilli Solbris Startet 18.Juni.2015 Link til dette innlegget Startet 18.Juni.2015 Jeg har kjøpt bobåt tre år før det egentlig var planlagt. Nå er nervene i høyspenn! Hvordan skal dette gå? Solbris står på land innerst i Krogstadfjorden i Råde kommune (mellom Rygge og Fredrikstad, rett nord for Engelsviken). Hun er 13 000 kg, registrert i skipsregisteret med LL3997. Bygget i 1988, Bestykket med to Nanni/Nogva motorer fra 2010 med gangtid på knappe 250 timer. Hun er 45 fot lang, hvilket er ni fot større enn jeg egentlig hadde tenkt..... Teknisk tror jeg skuta er meget bra. Estetisk derimot er det bra at den er pen på avstand! Hvorfor det ble akkurat denne? Jeg er 194 cm høy! Det er ståhøyde til meg i hele båten! Og motor og generator, styring og thrustere er av nyere dato. Og så får jeg heller bruke votter og vinter på å få henne pen! Får vel bytte nick. Dicamini er solgt..... Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 18.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2015 Gratulerer her også.. :) det er noe som heter pen langt I fra . Men langt I fra pen.. :) utseende er ikke der viktigste på en båt sies det.. :) de kan gi mye Lykke likavel. :) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
index Svart 18.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2015 Gratulerer med flott båt! Ikke bekymre deg, dette går nok veldig bra skal du se! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Vedvards Svart 18.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2015 Hei du Så på bildene på Finn og jeg tror du har gjort et godt kjøp. Jeg har sett båter i bruk som er lang, langt verre enn denne. Den er ikke så nedslitt Du får flytte togdriften til båten og ta det derfra Gratulerer med Trawler Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 18.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2015 Jeg håper jeg har gjort et godt valg! Jeg vet at det er mye jobb i årene fremover. Det blir spennende å dra på Trawlertreff! Der håper jeg på å få mange gode råd! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Hakkannen Svart 18.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2015 Gratulerer med kjekk båt Og velkommen i klubben som båtboer, tror ikke du kommer til å angre Sitér dette innlegget Link to post
fluefiskeren Svart 18.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2015 Grattis med ny skute:-) Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 18.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2015 (redigert) Gratulerer så mye ErikDa :-) Flotte linjer har hun. Husker du har drømt om Trawler så godt å se du har oppfyllt drømmen :-) Med nye motorer og div fra 2010 kan det jo ikke gå galt. Det optiske og div pusling må man ta nesten uansett. Hadde vært gøy sett noen flere bilder og høre litt mer om båten. Noen som har link til Finn.no? Når kommer skuta på vannet? Redigert 18.Juni.2015 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Bøljan Svart 18.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2015 Gratulerer med ny båt ;-) Enig med sap: ja hun har flotte linjer og virker på ingen måte ruvende til tross for sine 45 fot. Sitér dette innlegget Link to post
MaSa Svart 18.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2015 Gratulerer ?? Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Astor Svart 18.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2015 Gratulerer. Du fikk den rette typen etter min smak. Jeg mener at denne er tatt godt vare på. Velkommen i det sedate liv. Mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Chilli Solbris Svart 18.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2015 Tusen takk for velkomsten! Gleder meg til å ta fatt på renoveringen utvendig! Går på jobben med krum hals og kommer helt sikkert til å fa mange gode stunder! Det er jo et helt prosjekt bare å lære seg å håndtere den! Her kommer noen flere bilder! Og jeg håper at jeg får henne på sjøen innen 20. juli. Jeg har lyst til å ta en skikkelig sjau under vannlinja med total overhaling. Det er en god del å gå løs på under vannlinja. Båten har ikke sett sjø siden oktober i fjor og bør være tørr og fin for en grundig omgang. Da blir det 5 lag med epoxyprimer og to runder med bunnstoff. Har veldig god erfaring med International sin. Hvordan får jeg snudd bildene i arkivet? Det er mange som ligger feil vei...... Her er et bilde av motorfeste. Ser dette greit ut? Tror det mekaniske på Solbris er veldig bra. Her er en av grunnene til at jeg kjøpte båten. To friske motorer fra Nanni på 165 hk. Knappe 250 timer på telleren. Instrumentpanelene Ikke dumme disse gass/girspakene Syrefaste eksosbend Rikelig med plass i akterlugaren Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 18.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2015 Som dere vil se av bildene under er det et skrikende behov for vedlikehold! Tror forrige eier var på hugget år det gjaldt det tekniske og langt mer laid back hva generelt vedlikehold angår....... Heldigvis er ikke teakdekket skrudd. Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 18.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2015 SAP_2000! Jeg trenger en ny gammel Raymarine 120 GPS i en eller annen form! Har en diger radar som jeg kan bruke på denne båten som jeg ikke solgte med Tresfjorden. Derimot lot jeg C120 Classicen gå med...... Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
enebakk Svart 18.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2015 Gratulerer med en kjempe fin båt :) rett å slett drømme båten min :) Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 18.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2015 Og så var det bekreftet! Solbris er nå registrert på meg i skipsregisteret NOR med LL3997! Måtte bare ha med så mange Smilies! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 18.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2015 Takker Enebakk! Håper bare ikke dette blir mitt største mareritt! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
sap_2000 Svart 18.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2015 Det er et skip du har fått deg ErikDa :-) Deilig syn med de nye, fine motorene der nede med danseplass rundt. Og de deilige motorspakene a gitt :-) skikkelige saker det. Motorinnfestingen så skikkelig solid ut. Tror ikke de går noen vei. Ser det er litt å ta tak i, men det bør være overkommelig sånn litt etter litt. Få gjort det under vann først og så hiv skipet på vannet :-) Synd du lot 120 Classicen "min" gå da. Har du kabel til radaren? Har inntrykk av at de er vanskelige å få tak i. Tror nok du får tak i en 120 om du følger med da noen begynner å skifte disse ut. Skal ha det i mente om jeg hører om noe, jeg :-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Chilli Solbris Svart 18.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2015 (redigert) Det er flotters SAP! Lot den gå med fordi jeg har installert autopilot i Tresfjorden. Har kabel til radaren. Kanskje jeg skulle tilby kjøper å få en nyere ni tommer! Fint om dui sier fra SAP. Radaren er riktignok ikke digital, men ubrukt! Synd å la det forbli slik. Sitter en gammel Furuno i Solbris nå som virker men det kan jo ikke være galt med to? Håper du tar deg en inspeksjonrunde ombord! Vil svært gjerne ha din mening om installasjonen i kjelleren! Redigert 18.Juni.2015 av Erikda (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
sap_2000 Svart 18.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2015 Ordentlige skip har to eller flere radarer, så det er ikke feil, hehe :-) kan faktisk være godt å ha radar på en helt egen skjerm også. Furuno er bra greier. Hvilken type antenne og skjerm er det på den? Ang c120 så hadde jeg fulgt med litt på eBay også. Det utroligste dukker opp der, og send en forespørsel selv om det står de bare shipper innen USA. Det pleier å ordne seg :-) Hadde vært gøy å sett båten :-) Tar gjerne en tur når jeg har sjans. Mulig jeg skal en tur til Østfold neste uke sammen med en kompis som har handlet båt som skal heises opp for inspeksjon av understellet. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Catch22 Svart 18.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2015 Gratulerer så mye, flott skute!! Er fersk Trawlereier selv, og føler jeg har valgt helt rett. Som SAP sier, fiks det nødvendigste først. Bruk båten, kos deg, og ta resten underveis. Min båt er også "good from far, but far from good". Velkommen til det rolige båtlivet Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 19.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2015 (redigert) Si i fra når du og kompisen skal nedover SAP! Hadde satt stor pris på dine meninger! Skal finne ut hvilken utgave radaren er. Den står alene med egen skjerm pr. i dag. Redigert 19.Juni.2015 av Erikda (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 19.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2015 (redigert) Hjertelig takk Catch22! Ligger du i Son? Redigert 19.Juni.2015 av Erikda (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Ocean Queen Svart 19.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2015 Gratulerer med flott båt Èrikda Moro at det ble en Trawler på deg ! Dette er båten sin !!! Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 19.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2015 Gratulerer så mye med kjempebåt Erikda. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.