bare lek(k)er Svart 13.Mai.2005 Del på Facebook Svart 13.Mai.2005 Er ihvertfall ikke brukt drev i klinkingen på min båt. Etter det jeg kan forstå, vil man når man drever en klinkbygd båt, drive bordgangene fra hverandre?? Jeg har bare drevet littegrann, mellom kjøl og kjølstokk. Sitér dette innlegget Link to post
bastardenpålåntpc Svart 13.Mai.2005 Del på Facebook Svart 13.Mai.2005 Alt man trenger for og drive båten får du på www.trebaten.no Sitér dette innlegget Link to post
paxo Svart 14.Mai.2005 Del på Facebook Svart 14.Mai.2005 Tech 7 er suveren til liming (kun liming). ROOF 7 er ikke herdende, men tyter ut ved trutning. Fås i patroner fra samme produsent. Legges i sprekker eller som hulkil i bordganger. Klissete, men legges på svært raskt. Har brukt det både på klinkbygd og kravell. Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 14.Mai.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Mai.2005 Flere som har meninger om dette, dette er da angivelig et produkt som i utgangspunktet er ent for tetting av papp tak? Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Muhammed Svart 14.Mai.2005 Del på Facebook Svart 14.Mai.2005 Tech 7 er suveren til liming (kun liming). ROOF 7 er ikke herdende, men tyter ut ved trutning. Fås i patroner fra samme produsent. Legges i sprekker eller som hulkil i bordganger. Klissete, men legges på svært raskt. Har brukt det både på klinkbygd og kravell. <{POST_SNAPBACK}> Kan du smøre bunnstoff over ROOF 7? Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 14.Mai.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Mai.2005 Kan du smøre bunnstoff over ROOF 7? <{POST_SNAPBACK}> Ja det lurer jeg og på og holder det seg på plass til neste sesong etter sesongensbruk og vinterens lagring d.v.s er det like klisete etter sesongen??????????????????????????????????????????????? Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Marna Svart 14.Mai.2005 Del på Facebook Svart 14.Mai.2005 Min erfaring tilsier at Farm blir porøst og smuldrer vekk, og har som en annen her; kastet boksen for lenge siden. Selv har jeg meget gode erfaringer med noe som heter Asfaltin. Dette er et tjærestoff med glassfiber i (el.l.). Alternativt kan du bruke International Tät. Meget elastisk, og smuldrer ikke vekk. Begge stoffer kan smøres primer\bunnstoff over. Uansett må du nok erstatte\fylle på fra år til år. mvh M. Sitér dette innlegget Marna Link to post
paxo Svart 14.Mai.2005 Del på Facebook Svart 14.Mai.2005 Har brukt Jotun Non Stop over Roof7, og det går bra. Stoffet tyter som sagt ut ved trutning og er ikke klissete nok til å utvide seg og tette sprekkene neste år. Legger derfor nytt på hvert år. Det tar ca. 10min på kravell. Sitér dette innlegget Link to post
Barco Svart 26.Mai.2015 Del på Facebook Svart 26.Mai.2015 Husk nå endelig på at en klinkabåt skal saumfares innimellom. Spesielt kobbersaum må strammes til . rent generelt er det ikke mulig med lekkasje i suene når dette er gjort og båten har trutna. Imidlertid , har en stått lenge oppe lekker det ofte så innmari at litt farm er lurt, så unngår en så mye pumping første døgnet. Har veldig god erfaring med det. Jeg ville glemt alle andre lure stoff for skjelettpistol, for å være kategorisk , ingen av dem er bra for en trebåt etter mitt syn . Det er kun Farm som fester godt nok og forsvinner lett nok ut av en " fuge" i bevegelse. En annen enkel ting en kan gjøre er å fylle vann i skroget opp til motoren døgnet før sjøsetting, det tar mye av lekkasjedramatikken! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.