Jump to content

Farm 80 eller 100


Jon-Kåre

Recommended Posts

Tech 7 er suveren til liming (kun liming). ROOF 7 er ikke herdende, men tyter ut ved trutning.

Fås i patroner fra samme produsent. Legges i sprekker eller som hulkil i bordganger. Klissete,

men legges på svært raskt. Har brukt det både på klinkbygd og kravell.

Link to post
Share on other sites

Flere som har meninger om dette, dette er da angivelig et produkt som i utgangspunktet er ent for tetting av papp tak?

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Kan du smøre bunnstoff over ROOF 7?

<{POST_SNAPBACK}>

Ja det lurer jeg og på og holder det seg på plass til neste sesong etter sesongensbruk og vinterens lagring d.v.s er det like klisete etter sesongen???????????????????????????????????????????????

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Min erfaring tilsier at Farm blir porøst og smuldrer vekk, og har som en annen her; kastet boksen for lenge siden.

 

Selv har jeg meget gode erfaringer med noe som heter Asfaltin. Dette er et tjærestoff med glassfiber i (el.l.).

 

Alternativt kan du bruke International Tät. Meget elastisk, og smuldrer ikke vekk. Begge stoffer kan smøres primer\bunnstoff over. Uansett må du nok erstatte\fylle på fra år til år.

 

mvh

 

M.

Marna

Link to post
Share on other sites

  • 10 år senere...

Husk nå endelig på at en klinkabåt skal saumfares innimellom. Spesielt kobbersaum må strammes til .

rent generelt er det ikke mulig med lekkasje i suene når dette er gjort og båten har trutna. Imidlertid , har en stått lenge oppe lekker det ofte så innmari at litt farm er lurt, så unngår en så mye pumping første døgnet.

Har veldig god erfaring med det. Jeg ville glemt alle andre lure stoff for skjelettpistol, for å være kategorisk , ingen av dem er bra for en trebåt etter mitt syn . Det er kun Farm som fester godt nok og forsvinner lett nok ut av en " fuge" i bevegelse.

En annen enkel ting en kan gjøre er å fylle vann i skroget opp til motoren døgnet før sjøsetting, det tar mye av lekkasjedramatikken!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...