AnDeey83 Startet 21.Juni.2015 Del på Facebook Startet 21.Juni.2015 (redigert) I dette innlegget vil jeg informere om saksgangen ved reklamasjon på Mercury utenbordsmotorer, kjøpt gjennom forhandlernettet i Norge, og importert av Brunswick. Jeg har en reklamasjon på min Mercury 2012 40EFI. Lakken flasser av, og deler av den står nå helt uten beskyttelse. I den forbindelse ba jeg lokal forhandler om å se over dette som en reklamasjonssak i forbindelse med service, som igjen videreformidlet bilder til Brunswick (Importør). Brunswick har i to omganger fått gjort målinger i sjøbua vår, samt sjekket det elektriske ombord for krypstrøm og slikt, dette ble gjort gjennom lokal forhandler. Nå har det gått snart 4 måneder siden jeg meldte dette inn, og jeg finner det merkelig at Brunswick ikke har tatt kontakt med meg, kun muntlig gjennom mekaniker. I tillegg har lokal forhandler nå sagt at dette er ikke en prioritert oppgave for dem, siden motoren er kjøpt hos Bakken Motor, da får han ikke betalt for arbeidet av Brunswick. Jeg har nå tatt kontakt med Bakken Motor, for å prøve å ta reklamasjonen videre gjennom dem, og håper jeg snart kan få en bekreftelse på at en nesten ny motor ikke skal korrodere og trenge ny lakk etter 3 år og 100 gangtimer på sjøen. Legger ved et par bilder, som viser hva som er problemet - slike områder uten lakk, og med korrodert alu. er å finne over hele motoren, spesielt over vannlinjen. Jeg ønsker også å legge til at motoren blir ferskvannspylt nesten hver gang den er i sjøen, den ligger i båthus, med tak på sørlandet, og er svært godt vedlikeholdt. Setter pris på synspunkt og kommentarer, og gjerne andre sine erfaringer rundt reklamasjon på Mercury utenbords. Jeg oppdaterer innlegget underveis, og håper historien får en lykkelig slutt, selv om jeg per i dag angrer bittert på at jeg ikke gikk for Yamaha, til samme pris når jeg kjøpte motoren. Flere bilder kommer. Redigert 21.Juni.2015 av AnDeey83 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kiekhaefer Svart 21.Juni.2015 Del på Facebook Svart 21.Juni.2015 Dette var ikke bra, en motor skal ikke se slik ut etter kun 3 sesonger, her er det noe galt et sted, enten grunnbehandling/lakk i produksjonen, krypstrøm i båt eller landstrøm, eller mangelfull elektrisk forbindelse i mellom sink og metall(gods) på motoren. Jeg foreslår at du gir Bakken Motor mulighet til å komme med en løsning før du eksponerer denne saken videre på nettet, det kan kanskje være lurt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.