Tutti Frutti Startet 22.Juni.2015 Del på Facebook Startet 22.Juni.2015 Har vært plaget den siste tiden med at når motoren går på lav fart f.eks. 1200 omdr. så går Temperatur alarmen. Mens Temperatur meteret viser normalt 82gr. Når Temperatur alarmen går, så kan symptomer variere litt. 1. Belaster motoren, og da kommer temp.meter etter og viser f.eks. 100gr. uten at temp går ned. Resulterer i at moteren må stoppes. 2. Belaster motoren, og da kommer temp.meter etter og viser f.eks. 100gr., plutselig synker tempen til f.eks. 75grd. for så å stabilisere seg på 82gr. Noen ganger så kan kjøre båten i 20knop så lenge jeg vil, for så å lunte i sakte fart på 1200omdr., da kan temp. alarm gå igjen. Og sånn går nå dagene..... Det kommer masse kjølevann ut, så det er ikke noe feil med impeller o.l. På ferskvannsiden er det også nok kjølevæske. Nye termostater er installert. Temp. alarm og temp. meter har hver sin detektor på to forskjellige sted på blokken på disse motorene. Dette var vel en skikkelig nøtt kan jeg tenke meg. Jeg skjønner ihvertfall ikke noe. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.