Jump to content

Stereoanlegg til 17fot, maks kr 1500. Vanntett som spiller høyt!

skippern99

Recommended Posts

Ikke mye maritimt stereoutstyr man får for 1500, bilradiospesialisten har godt utvalg, bl.a. en pakke til under 1500, uten at jeg vet noe om kvaliteten på akkurat den pakken. Se her: http://bilradiospes.no/m/shop/?mid=m436&vn=736&katid=543

Ville anbefalt å legge litt mer penger i det :)

- Anders Hanche Aasmundsen.
CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010)
Medlem: Leisure Owners Association

Det første som slår meg når jeg ser overskriften din er at jeg håper du ikke kommer dit jeg er. Spille høy musikk bør du gjøre andre steder enn der folk ferdes på sjøen. De fleste drar faktisk på sjøen for å ha fred og ro, selv om en del selvsagt drar ut for å feste.

selv om en har stort stereoanlegg som kan spille høyt betyr det jo ikke at en gjør det overalt hele tiden og plager folk med det. Har 3 forsterkere,2 subber, og 6 høytalere. Men det betyr ikke at det jomer på full guffe hele tiden. Men deilig og ha muligheten til å guffe på når godsangene kommer mens man kjører båt ? og ikke fester eller drikker jeg alkohol ☺ Redigert av boble65 (see edit history)

Her er det nok bare å fleske til  :lol:

Har 2 par slike innfelt i båtens innerliner. Det dunker fælt selv uten ekstra forsterker.

Men i praksis lite brukt... bare kjekt å ha.

Hadde vært nok med 1 par.

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=6733&katid=623&id=

bilde

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Skal du ha noe som spiller HØYT, er 1500,- akkurat nok til kabler. Deretter kan du kjøpe komponenter for ca 10 000.

Skal du ha noe som lager masse lyd, er det bare å finne hvilken som helst billigpakke med noen dritthøyttalere og slenge inn.

Du får ikke stereoanlegg som er bra til 1500.

Redigert av nomen (see edit history)

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Sjekk ebay. Har god erfaring med Sony XS-MP1621. Har ett par i båten min, og med forsterker spiller disse høyere enn det er behagelig å spille. Infinity-høyttalere gir nok enda mer lyd, men de ser litt for harry ut for min smak..

Ebay er uansett din venn på marine stereo, og det Boss-greiene som selges her til lands er bare dyrt og fryktelig dårlig. Da ville jeg heller kjøpt bil-høyttalere til halve prisen, og byttet om et par år hvis de blir ødelagt av vær og vind..

.. Det dunker fælt selv uten ekstra forsterker.

Men i praksis lite brukt... bare kjekt å ha.

...

Mest "dunk" for pengene får du med en slik:

bilde

og en kjepp.  Det dunker bra og høyt.

Mer seriøst svar er å kjøpe en lukket hodetelefon og koble den til mobilen din.

Da får du nok best lydkvalitet for pengene.

De fåes også med innebygget DAC som benytter det digitale signalet fra mobilen.

Redigert av Bidevind (see edit history)

Mitt tips... Avvent og spar litt ekstra penger!

Kjøpte nettopp en JVC Spiller med DAB, Blåtann og en del ekstra funksjoner. La også litt i for å få noen bedre høytalere foran for klar lyd. 

JVC Spiller - 1600 ,-

Alpine 2-veis frontsett - 800,-

Dette er ikke som spiller fletta sådan, men det er klar lyd. 

Har i tillegg noen større BOSS maritim høyttalere bak, men de er så ræva lyd i og spiller så mørkt at de omtrent fungerer som basser.

Personlig: 
Dersom båten din ikke er åpen, gå for vanlig bilstereo. Maritim er bare piss, spesielt alt fra BOSS. 

Skal du ha noe brukbar/høy lyd trenger du forsterker. Vanlig radio har maks 50 watt per kanal, det er maks og ikke konstant en gang. Noen dyrere Fusion spillere har 75 watt maks per kanal.

Selv har jeg en billig Pioneer spiller til kr990, en Pioneer forsterker til kr2000 som gir fra seg hele 4x200 watt maks, 4x100 watt konstant, og 4x260 7" Fusion høyttalere. Altså 400w konstant med topper på 800watt. Suger til seg hele 33A så batteriet går flatt rimelig kjapt. Jeg ville heller kjøpt noe jalla/Biltema hvis du virkelig skal ha noe med en gang, og så heller spare til noe ordentlig hvis du skal ha brukbar lyd. Husk, det hjelper ikke med høy lyd hvis det bare er skurring og dårlig kvalitet.

Høyttalerne og plassering/montering er viktigst.

Da kan selv en relativt standard spiller til kr 1000-1500 funke meget bra.

DAB+ er et must.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)

Har vannbestandige høyttalere men vanlig bilspiller siden den er montert slik at den står tørt.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...