svendmb Startet 23.Juni.2015 Link til dette innlegget Startet 23.Juni.2015 Hei. Ferien er i gang, men jeg merket med en gang at noe var galt. Syntes det var unormalt mye dødgang i gass spaken, og maks turtall lå ca 300 under normalen. Før gikk den på maks 3600, nå maks 3300. Sjekket gassvaieren, og det ser ut som om det mangler ei hylse, slik at det et ca. 1cm dødgang før den tar. Enkel sak å fikse, men kan noen bekrefte eller avkrefte at så er tilfelle? Se bildene, skal det være så mye dødgang? Tør ikke å fikse dette før jeg hører fra dere da jeg nødig vil risikere å kjøre motoren for hardt. Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 23.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2015 Ser ut til at du mangler litt der ja. har du sjekket gasswiren på spaken/hendelen? Kanskje mutteren har skrudd seg ut der. Eller har forrige eier tredd på en plast hylse eller noe, som har gått i stykker og falt i kjølsvinet. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
svendmb Svart 23.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2015 Tipper det siste, ser slik ut. Når gassen er "i bånn", skal det da være noe mer å "gi" på spjellet? Jeg kan dytte det i hvertfall en god cm til... Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 23.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2015 Ja det skal "bunne" i mot den stoppskruen du ser under wiren litt til venstre i bildet. Kan det være feste til strømpa som har endret seg noe? Dersom ikke,legg en liten rørstump eller skiver i mellom. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
svendmb Svart 23.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2015 Da synes fagmiljøer både her og på Facebook å enes om at dem mangler noe. Takk for svar, fikser dette lett, og drar videre med normal marsjfart i morgen! Ferie er herlig! Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 23.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2015 Skal ikke være slakk der. Har 41B med samme system. Skal være helt tight. Tomgangen justeres jo for seg selv, med gasspådraget i nøytral. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.