Jump to content

Lekkasje rundt vinduer. Plasti-dip

Pettern1972

Recommended Posts

Akuratt det med å legge plasti dip rundt vinduene/rammen i vindskjermen har jeg også gått å grublet på i det siste:) Kan jo legge på en blank metalizer oppe på grunnfargen. Blir blankt da. Vet om folk som har hatt det på felgene i to år uten at det har løsnet så det burde fungere, i det minste som en midlertidig løsning..

Redigert av Tropic1 (see edit history)

Jeg er ganske sikker på at du har vinduer som er skrudd fra innsiden med alu-list innvendig og glass montert med pakning i utvendig alu-list.

Om ikke lekkasjen er mellom glass og gummipakningen så er anbefalingen den samme som mange andre her på BP har gjort med hell og lykke, demontere listene og kline Terostat 2759 mellom overbygg og utvendig list.

Skru sammen og la tørke opp litt(15-30 minutter) og "napp" vekk overskytende. Det som sitter igjen er som tyggegummi og det fyller alle hulrom mellom listen og overbygget.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Jeg gjorde jobben på en Fjord 880 fra 1987 for noen år siden, der var det en og annen trøblete skrue, men med litt penetrerende olje og litt tålmodighet kom de ut.

Var ikke så mye arbeide hos meg, bare gardinskinnene som var klemt bak alu-listene innvendig. Jeg tok av innvendige liste, men fjernet ikke vinduene. Vippet de bare ut først i ene siden og deretter i andre(hadde lange vinduer på Fjord).

Ikke alle vinduene som lakk, så jeg tok bare de som hadde lekkasje.

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Jo da boble, cpt tolleys,men det hjalp ikke en dritt det heller. Mistenker at det kommer inn mellom aluskinnene.Index: de lakkerer jo biler med dette stoffet,,,,

Og vet du hvorfor de lakkerer biler med dette? Jo, fordi det lett lar seg plukke av igjen uten at originallakken tar skade! Det gir et tykt og gummiaktig belegg som sitter "sånn passe" godt fast. Når du er lei av gummibil plukker du det enkelt av igjen. Hvorfor ikke bare tette rutene på tradisjonelt vis?

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Det var vinduene på overbygget ja, nei der er det nok lit jobb. Nå kan det være at lekkasjen ligger litt opp på ruta og at du kan skru opp de skruene du kommer til og se om du får lurt inn litt masse i øvre halvdel av vinduene.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...